Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kopiera musik cd...


Wippika

Rekommendera Poster

Köpte re:play dance mania idag och tänkte direkt lägga ner låtarna som mp3 på hårdisken men det var lättare sagt än gjort!

Verkar vara något skumt kopieringskydd, finns det någon lösning på det?

 

O jag ska ha skivan på jobbet och därför skulle jag även vilja ha låtarna hemma så jag kan lyssna på dom när jag sitter vid datorn.. Handlar alltså inte om någon piratkopiering!

 

/Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Tycker att du ska prova klona CD:n med programmet som finns på den här sidan:

 

http://www.mamut.com/homepages/Sweden/3/18/asby/subdet41.htm

 

Det heter CloneCD.

CloneC är ett kraftfullt cd-kopieringsprogram som skriver datan i så kallat "raw mode", vilket innebär att du får total kontroll över det som skrivs. Den främsta fördelen med detta är att du kan göra exakta kopior av befintliga skivor, utan att behöva oroa dig för kopieringsskydd eller annat. Efter fem brända skivor kräver programmet att du registrerar det.

---

/Stefan Eklinder

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-04-09 20:13:25 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara något skumt kopieringskydd, finns det någon lösning på det?

Om en skiva är kopieringsskyddad, kan man då inte göra en endaste kopia?

Ingengstans på skivan eller fodralet kan jag se någon text om kopieringsskydd. Hur tar jag reda på om den i alla fall har ett kopieringsskydd?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Lämna tillbaks skivan. Vill du ändå ha musiken får du ladda ner mp3:orna från internet. Det är tyvärr så det funkar idag. Skivbolagen tycker det är viktigare att tro att de gör något åt piratkopieringen än att sälja till oss som vill ha riktiga cd-skivor.

 

Mer information finns på min hemsida:

http://www.tydal.nu/se/cd/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela in låtarna på den analoga AUX-ingången?

Förlorar väl lite kvalitet kanske, men det hörs väl knappast om man inte sitter med hörlurar i ett mörkt rum och har full koncentration på den musikaliska upplevelsen?

 

\\Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

> Om en skiva är kopieringsskyddad, kan man då inte

> göra en endaste kopia?

 

Bättre upp. Du kan inte ens lyssna på den :-/

 

Den ska dock fungera i de flesta vanliga hemstereoanläggningar.

 

 

> Hur tar jag reda på om den i alla fall har ett

> kopieringsskydd?

 

Är det någon form av problem med skivan så får man tyvärr dra slutsatsen idag att skivan är medvetet förstörd och att det inte går att få tag i ett helt exemplar.

 

Tyvärr kan man idag inte lita på att det som ser ut som cd-skivor verkligen är det. Ska man köpa en skiva bör man först kolla upp med så att det inte blir något krångel om man måste lämna tillbaka den.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

> Förlorar väl lite kvalitet kanske,

 

Ska det ändå mp3:as så spelar det inte så stor roll. Men det är principen jag tycker är fel. Får man en trasig produkt ska man inte stillatigande acceptera det, utan man ska lämna tillbaks den och klaga! Annars blir det ju svårt att få någon bättring.

 

När jag pratar med skivbolagen hör jag alltid: "Men det är så få som hör av sig. Skivorna säljer väldigt bra. Du är inte representativ.".

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre upp. Du kan inte ens lyssna på den :-/

Då är den inte kopieringsskyddad, då det går utmärkt att spela den i min dator. Det gäller Cardigans senaste. Tittade faktiskt på din site innan jag köpte, men hittade den inte där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hum det var skumt...

 

Jag har den skivan hemma och jag kundde kopiera den till datorn hur lätt som helst!

Jag använde CDRipper till Winamp3 (finns att ladda ner på http://www.winamp.com/), gick hur fint som helst!

 

//Daniel AKA Evil_Eye.

 

AMD Athlon XP 1800+@1.52GHz | DDR-DIMM 512MB@333MHz | Gainward GeForce2 MX-400@64MB (Sapphire Radeon 9700PRO Ultimate Ed. på väg!)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med CDex, funkar hur bra som helst att rippa med.

 

/2much

 

Same shit, different day

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobby_digital

Enligt mig så är det EAC och encoda med Lame som gäller för bästa kvalitet.

 

Tar lite längre tid än andra men det är det värt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...