Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"lösa" in fonder


Jimmie Pettersson

Rekommendera Poster

Jimmie Pettersson

Hur fungerar det när jag ska lösa in mina fonder. Jag har föreningssparbanken.

 

Löses de in direkt på bankkontoret och mina pengar kommer in på mitt konto direkt eller blir det dagen efter de löses in?

 

Hur funkar det? =) Ska köpa lite dataprylar...=)

 

MVH Jimmie Pettersson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att du måste vänta tills dina fondandelar säljs, av banken. Borde gå på en vecka.

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

 

[inlägget ändrat 2003-04-09 18:36:52 av TicoRoman (Almir)]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Ok, nån som vet säkert?

 

Letar febrilt efter information men hittar ingen, tummer ner föreningssparbanken. Ska in imorgon och prata med personalen...

 

Tack TicoRoman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På SEB är det så att om man lägger ordern innan 15 så säljs fonderna till dagens slutpris, annars till morgondagens. Man får pengarna efter 3 dagar.

 

/Jocke

 

"Shit! What? Rollers. No? Yeah. Shit!" - Blues Brothers

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här är det!

Om du löser in dem innan börsen stängt för dagen, så vet man ju värdet först efter bördagens slut.

Denna kurs sälj dina fonder för och du ser det på ditt konto dagen efter.

 

Görs försäljningen efter att börsen stängt då vet du ju värdet själv (antal andelar x andelsvärdet) för övrigt samma förfarande som ovan (möjl. två dager efter).

 

[inlägget ändrat 2003-04-09 19:20:36 av BoEriksson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beakta om det är någon uttagsavgift. Ibland finns det regler som säger att man måste ta ut visst antal kronor för att det inte skall bli någon uttagsavgift. Själv ville de sno en procent när jag skulle byta, men det pag att jag haft dem mindre än ett år.

 

Annars brukar man sätta en minilimit som man vill sälja för. Då tar dem ordern när fondens värde passerar det. Men allt är förstås beroende av hur snabbt du behöver pengarna.

 

På FSB kunde man, om jag inte minns fel - få 75% av summan dagen efter och vänta 3-5 dagar på att få de resterande 25 procenten?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löser du in hela fonden så betalas 80% på en gång, resterande pengar kommer inom 5 dagar.

 

Uttagsavgift förekommer ej om pengarna har suttit i fonden mer än 30 dagar.

 

/Mvh Ante.G.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Hehe ingen har rätt. Jag fick alla pengar direkt. Dock om man säljer ett antal andelar får man vänta i 3 dagar på pengarna. Jag valde dock en summa och då fick jag pengarna i handen.

 

Inga avgifter då jag haft fonderna i längre än 1 månad...

 

Tack för alla svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...