Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad säger ni om dessa delarna?


Xtreme

Rekommendera Poster

Tänkt att köpa nya delar till datorn och skulle därför vilja ha lite åsikter om nedanstående lista som jag blivit tipsad om för mina behov. Tycker ni att jag bör byta ut något i ungefär samma prisklass? Helst vill jag så klart ha en någerlunda tyst dator men vill inte att det ska kosta FÖR mycket. Går följande delar att överklocka?

 

Datorn är tänkt att används till allt som webdesign, grafiskt (PhotoShop, Corel Draw etc), se på film (genom datorn på TV:n), lyssna på musik och ev lite spel!

 

AMD CPU ATHLON XP2400+

Arctic Cooling Cooper Silent PRO TC AMD ( Copper )

ABIT ATX NF7-SL SOCKET A NFORCE2 SATA

512MB PC333 DDRAM PC2700

Sapphire ATI Radeon 9500PRO 128MB,DDR,DVI

ANTEC Chassi 350W Solution Series Metallic Bronze SLK 3700 AMB EC

MAXTOR DMAX PLUS9-FDB 120GB 7200RPM 8MB

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går följande delar att överklocka?

 

Är du intresserad av att överklocka så ska du nog satsa på Intel P4, annars är det säkert inget fel på dessa delar som du plockat ihop.

 

//Roger

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle också valt en p4, resten ser väl bra ut men det finns väl pc3000 arbetsminne nu i så fall ta det istället.

om du ska köpa nya grejer så se till att få de senaste versionerna och standardena av allting som är möjligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av någon anledning gillar jag AMD bättre, så det blir nog en AMD ändå.

 

Japp, ska vara nya grejer men att ta senaste versionen av allt kostar rätt mycket mer. Är inte ute efter det värsta utan snarare så bra gjrejer som möjligt till bra pris.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kanske behöver 2 minnen eftersom nforce2 är dubbelkanligt. dvs 2x512 eller 2x256

Jag kan ha fel men det är väl en av fördelarna med det att det talar med 2 minnen samtidigt.

 

_____________________________________

A man without a plan is not a man...

 

[inlägget ändrat 2003-04-09 18:58:33 av behemoth]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...