Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Markbunden digital-TV in i datorn


Jens4

Rekommendera Poster

Jag skulle vilja få in markbunden digital-TV in i datorn utan boxrar och abonemang. Någon som vet om och hur det går att lösa?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Utan box är inget problem, och utan abonnemang kan du bara får in de fria kanalerna. Leta efter kort som klarar DVB-T. Vill använda korten med abonnemang måste du köpa till en kortläsare som är avsedd för endamålet.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är fria kanaler? Typ TV3, Eurosport osv eller? Finns det piratprogramm som gör att man även får in betal-kanaler.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Fria kanaler är tex svt1, svt2 och tv4. Kanske fler, men det vet jag inte...

 

Finns det piratprogramm som gör att man även får in betal-kanaler.

 

Det enda som behövs är kortet, kortläsare och abonnemang, då kan du få in allting som sänds i där marknät som du har tillgång till.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda fria kanalen är väl SVT2... Det är enda kanalen jag kan se utan kort i.

Dom andra kanske ingår i kortkostnaden, så i så fall kanske man kan räkna dom som gratis...

 

TV3 sänder inte ens via marksänd digitalnätet... .(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nej!

 

Det blir alldeles för dyrt. Ett digitalt tvkort går på över ett par tusen, sedan behöver man ytterligare ett "kortläsar-kort" för någon tusenlapp. Sedan måste man ända ha ett abbonemang för en massa pengar. Såvitt jag förstår blir det både billigare och enklare att skaffa en vanlig Boxer, med eller utan abonemang.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp det blir definitivt billigare utan DVB-kort och tillbehör. Meningen med DVD-kort anser jag är följande:

 

1) Enkel inspelning av digitala sändningar - bara att spara mediaströmmen rakt ner på disk, inga krångligheter eller konverteringar alls.

 

2) Överlägsen bildkvalitet på projektor via HTPC genom att ta in signalen digitalt rätt in i datorn.

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...