Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

InDesign 2.0 och PPD:er


asynja

Rekommendera Poster

Jag har nyligen införskaffat InDesign 2.0 och har problem med att skriva ut PostScript. (Jag kör Mac OS 9.2.2). Jag kan inte hitta de PPD:er jag har i systemmappen - InDesign plockar bara upp mina installerde skrivare. Detta för med sig att jag inte kan bestämma sidstorleken på postscriptfilen "Anpassat format" i "Konfiguration" är grå, jag kan bara välja fasta sidstorlekar som verkar höra till skrivaren...

 

Någon vänlig själ som kan hjälpa till?

 

[inlägget ändrat 2003-04-08 13:25:19 av ___Åsa___]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Kan du inte byta PPD:er på en redan befintlig skrivare? Typ öppna skrivaren och välja vilken PPD den ska använda. Sen inne i In Design välja den skrivaren?

 

/Håkan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Du öppnar din skrivare, dubbelklickar på symbolen, väljer utskrift->ändra inställningar->ändra PPD, där får du bläddra fram till din PPD som du vet funkar. Det medföljde väl en AdobePS skrivare till InDesign. Ändra PPD på den. Du kanske kan kopiera skrivaren, så har du en orginal och en som du kan ändra till "utfalls PPD". Döp sen skrivaren till "Postscript" eller nått, så hittar du den lättare i InDesign när du ska göra filer, dvs om du har flera olika typer av skrivare. Du måste välja rätt skrivare i InDesign, men det gör du väl inne i programmet, när du ska göra filen eller utskriften.

 

/Håkan <------Mac på jobb, PC hemma

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Nu har ja vimsat lite.

 

Prova först att lägga din fungerande PPD i Systemmapp->Tillägg->Printer Description, kanske räcker med det.

 

 

/Lycka till

 

[inlägget ändrat 2003-04-09 16:20:05 av Håkan H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...