Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Konstigt fel

Dahlgren

Recommended Posts

Hej!

Jag får ett konstigt fel när jag försöker att bränna in ett visst program på en CD i Nero. Själva bränningen går helt felfritt men när jag sedan sätter i skivan och ska öppna den står det såhär:

"Det går inte att hitta install.exe"

"Programmet krävs för att öppna filer av typen Fil"

Så står det att jag ska "ange en körbar fil som kan användas i..." och så ett textfält där jag ska välja en fil.

Det här tycker jag är väldigt märkligt, jag har bränt detta programmet som alla andra jag har bränt men ändå blir det fel. Det är ingen .bin-fil eller liknande ska jag tillägga.

Någon som vet vad det här kan ha för orsak?

Har förstört två skivor på detta nu :(

Mvh

Men det är ingen kopiering jag gör utan jag har allt på disk, men jag förmodar att den kan vara skyddad ändå.

Mvh

Så du har kopierat innehållet på CD-skivan till hårddisken och sedan bränt den på en tom skiva?

Har skivan från början då varit kopieringsskyddad på något sätt så kommer det garanterat inte fungera att bränna på det sättet.

_________

TicoRoman - The One And Only

[inlägget ändrat 2003-04-08 02:29:52 av TicoRoman (Almir)]

Nyttja Daemon Tools

Det var ju ingen image-fil enligt frågeställaren, så vad ska han nyttja daemontool till då?

//Roger

visst är det konstigt att det alltid dyker upp tankar om piratkopierng så fort det snackas om cd-bränning...

Låter som din brända skiva har en "automat-start", alltså en autorun-fil. I autorun-filen får datorn order att köra filen install.exe, men datorn kan antingen inte hitta den eller inte köra den.

Det kan bero på att install.exe saknas, är skadad, eller ligger på fel ställe på skivan. Har du t ex skapat egna mappar och ändrat ordningen på mappar och filer när du kopierat till hårddisken kan det vara så att install.exe-filen inte finns där autorun-filen tror att den ska finnas.

Jag borde kanske inte säga mer, OM, jag säger OM, det är så att du inte införskaffat programet/spelet på rätt viss. Har du lite kunskaper vet du nog hur du kan prova nu.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...