Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Några frågor..

Camaro

Recommended Posts

Hej!

Har några frågor som jag ej blir klok på.

1. har 500 per seat lisencer (select avtal), har läst att det då är för 500 klienter (arbetsstationer). Men när jag går in i Licensing på servern så står det ca 590 licenser är använda men då har den räknat ihop alla konton som har varit inloggade, ej antal klienter som har connectat! hur skall man då kunna få det att stämma?

2. Kör outlook genom terminal server och flera användare har fått problem att öppna bifogade filer, det kommer då ett felmeddelande att det inte går.

Men drar man filen till skrivbordet då går det att öppna filen både från skrivbordet och från Outlook. Detta problemet uppstår lite då och då.

3. Profiler i Ts återställs till default ibland. Profilerna hämtas från en filserver när användaren loggar på och när han loggar ut sparas den igen på en filservern, användaren kan då ha sina egna inställningar men ibland så försvinner inställningar som tex. visa mappar i outlook.

4. Kör load balansing på några TS-servers och ibland är jag i behov utan av att ta ner en, finns det nått sätt att stoppa nya inloggningar till just den servern? vill inte att den skall droppa de connections som den för tillfället har, vill kunna be dom själva logga ut och då vill jag inet ha en massa nya användare på den.

Hmm..det var nog allt :) hehe

mvh

Figge

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...