Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Olagligt att driva en hub på Direct Connect??


bobby_digital

Rekommendera Poster

Att lagra och dela ut filer på din egen dator som är upphovsrättsskyddat är olagligt. Frågan är då om dela ut filer på andras datorer också räknas som olagligt. Om ägaren är omvedveten om utdelningen så är det ju olagligt. Men vad gäller om ägaren är medveten om det?

 

Att däremot sprida egna filer som inte är kopieringsskyddade borde inte vara olagligt. Då inte heller att använda sig av verktyg för att göra det.

Att förklara ett sånt verktyg som olagligt för att någon missbrukar det känns ju lite som att förklara hammare olagliga för att någon blivit mördad av en sån.

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att förklara ett sånt verktyg som olagligt för att någon missbrukar det känns ju lite som att förklara hammare olagliga för att någon blivit mördad av en sån.

 

*notsymbol* cruisin' juh ess äjj *notsymbol*

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobby_digital

Hehe kul liknelse med hammaren :)

 

Här är en till: Piratkopiera är lite som att fejka avdrag på deklarationen. Alla gör det någon gång men få som erkänner ;)

 

/bobby_digital

 

*försöker hitta nya kluriga avdrag*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan erkänna att jag inte gjort avdrag på deklarationen. Jag får alltid pengar tillbaka så varför utmana ödet? ;)

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobby_digital

Tur för dig!

 

Själv så sitter jag här och funderar då jag behöver ha några feta avdrag för att gå + - 0 :(

 

/bobby_digital

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...