Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SUS Problem med Clienter


badano

Rekommendera Poster

När man skall konfiguera clienterna mot en SUS server,

måste man använda Group Policy för att få Clienterna att gå mot SUS servern, vi kör inte AD i våran domän, så det blir jobbigt att gå rund på c.a 250 clienter och Konfiguera Group Policy på varje client,har provat att att ändrat i Regedit med utan resultat.

Vore jätte tacksam om det finns någon som kan hjälpa mej

/Danne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian...

jag har gjort ändringarna i registret.. fungerade utmärkt.. var iofs i en testmiljö med bara 3 klienter.. men men. det fungerade iallafall.

Registerändringarna är ju lätta att skicka ut till klienterna... lägg bara i loginscriptet eller nått annat valfritt sätt. Kika i SUS Deployment guide om du inte gjort det redan. Står allt man behöver veta. Lycka till :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp registerändringar går fint, jag har använt det sättet mot ca 200 klienter i en driftmiljö, du kan ju även använda gruppolicy från din maskin och koppla upp dig mot varje klient, men det tar ett litet tag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thanks

jag gjorde ändringen direkt i registret

och behövde inte köra GPedit för att ändra Group policy

så nu verkar det funka.

Vet någon om man kan få det att gå olika tider

t.ex om installation startar kl 12.00 på alla PC,då vill jag att det startar slumpmässigt från kl 12.00 till kl 16.00 vet någon om det finns någon sådan funktion, har inte hittat något sådat

/Danne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm... Intressant.

Men när man har kommit runt problemet med att konfigurera klienterna att SUS:a mot min SUS-server, hur gör man för att kontrollera utskick av hotfixar om man inte har AD?

 

\\Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genom att kolla Windows Update.log på clienterna eller

kolla i IIS det finns en logg där så man kan kolla

EXyymmdd.log för varje dag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns alltså inget sätt att "pumpa ut" hotfixar till klienterna automatiskt, utan dessa måste aktivt gå till Windows Update och hämta hem grejerna?

 

\\Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan uppdatera på 3 sätt.

1- köra SUS server

2- Köra Windows Uppdate

3- Automatisk update som följer med SP3 för w2k eller som finns i XP

/Danne

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...