Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Panik med min D-link DI 804


Mattoh

Rekommendera Poster

Allt har fungerar ganska smärtfritt tills nu! Nu kan jag inte logga in på min stackars d-link. Det fungerar inte att få upp sidan i webläsaren. Den säger bara att sidan inte finns. Jävligt skummt. Det har ju lirat innan. Vad kan vara fel? Har jag kanske gjort någon skumm inställning?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt...

 

Kan kanske vara någon skum inställning på webbläseren. Testa att defaulta alla inställningar i webbläsaren!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tippa på att det är dags att reseta routern, dock får du göra om alla inställningar då :(

 

Testa först med att bara plocka ur strömkabeln i 30 sekunder, annars får du gå till manualen och kolla hur du skall gå tillväga för en reset.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har testat att starta om den, men inget verkar fungera. Väldigt frustrerande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har den nya firmwaren installerad på den. Det innebär att man kan ta backup på inställningarna man haft. Tror att jag har en backup någonstans så jag kanske skall ta och prova ditt alternativ.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon proxy under nätverksinställningarna i windows? Det kommer t.ex. som default om man har telia adsl och kör deras installations-cd, alternativt följer deras installationsmanual till punkt och pricka.

 

Se till att undanta 192.168.0.1 (192.*) eller om du nu har telia adsl, så kan du faktiskt skippa proxyn helt.

 

[Esc]

__________________________

Brevis esse laboro, obscurus fio.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer du åt den med telnet?

 

>telnet 192.168.1.1 <Enter> (Justera IP-adressen om den inte stämmer.

 

Med Telnet kan du göra allt som du kan med webbinterfacet.

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att köra telnet mot den verkar fungera. Jag kan i alla fall logga in på den, har inte hunnit testa hur jag leker med inställningarna. Tack för tipset, nu skall jag nog kunna ordna det. Måste ha låst webinterfacet eller något.

 

Tack för alla bra tips. Att köra telnet fungerade dock bäst och var enklast.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...