Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Minidisc till cda?

AndersAnders

Recommended Posts

AndersAnders

Hej, jag tänkte bränna ner mina gamla minidisc till vanliga cd-skivor för att kunna lyssna på i bilen.

Någon som har några tips på hur man enklast fixar det.

Vilket eller vilka program är bäst och smidigast att använda. Dvs inte brännarprog, utan program för att konvertera minidiscmusiken så jag kan bränna ner den till cda.

Hmm, vad jag vet så går det inte att överföra musik från en md till en dator på annat sätt än analogt eller med optisk kabel. Har själv en Net-MD som kopplas via USB men den pallar inte att överföra från md:n till datorn utan bara tvärtom.

Tror den enda lösningen är att sitta och spela in låtarna på datorn.

Är det ngn annan som känner till den smidigare lösningen? Intressant och veta om möjligheten finns, bara det att sony blockat det i mjukvaran?

//slacker

...Everything is simple, just a matter of knowledge...

• 3 weeks later...

Den enda lösningen med en MD med endast analog/digital koax utgång är att spela in i realtid, japp. Enklaste är nog att sätta det på inspelning i SoundForge/CoolEdit och sen ser man ju tydligt var låtarna börjar och slutar och så får man la klippa manuellt där. Men vad har du egentligen på MD:n som inte finns att ladda ner?

• 3 weeks later...
AndersAnders

Det jag vill kopiera till cd är inspelningar från "P3live" och jag vet inte om det finns att ladda ner någonstans. Dessutom så bor jag tyvärr på landet där telia vägrar att fixa bredband. Dom satsar sina pengar på dyr tv-reklam istället. Visst är det snyggt med löften om att alla ska kunna få bredband men......

Tack för svaret iallafall. Det får bli Cool edit och analog kopiering.

Anders.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...