Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med kontaktscript i asp!!!!


Tobbelobbegåbbe

Rekommendera Poster

Tobbelobbegåbbe

Hej! jag har laddat hem ett kontaktscript och jag får det inte riktigt att funka. I readme filen står det att servern måste stödja CDONTS och jag har IIS så den borde göra det eller??? Det står så har när jag försöker skicka

--

Feltyp:

Körningsfel i Microsoft VBScript (0x800A01AD)

ActiveX-komponenten kan inte skapa objekt.: 'CDONTS.NewMail'

/kontakt/skicka.asp, line 4

--

Line 4: Set newMail = CreateObject("CDONTS.NewMail")

--

Detta måste väl ha något med CDONTS att göra eller??? Om nu inte min IIS stödjer CDONTS hur gör jag så dwen stödjer det???

 

/Poäng utdelas

/Tack

/Tobbe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Hej! Felmeddelandet är ett tecken på att din server inte stödjer CDONTS.

CDONTS skall följa med IIS-installationen. Märkligt.

 

Kan du inte testa att använda dig utav Jmail istället? Jag tycker att Jmail är mycket bättre att använda. Du kan ladda ner den på http://www.dimac.net/ . Klicka på Products->Components->Jmail->Download.

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tobbelobbegåbbe

Jo..men det är ju så här att skriptet som jag har laddat hem är i CDONTS och inte Jmail och jag är ju inte så hajj på det där asp så jag vet inte riktigt hur man byter (har försökt men funkade ej!!)...Så jag vore tacksam om någon hade en länk eller något där man kan ladda hem CDONTS som man laddar hem Jmail...??

Men jag har också hört att CDONTS finns på win xp pro cdn?? men vad heter filen på cdn????

 

/Poäng utdelas

/Tack

/Tobias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...