Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fruktansvärt enerverande


Starre

Rekommendera Poster

Hej alla!

 

Hur långt tid tog för er att få er första MySQL-databas att fungera utan problem???

Själv har försökt i mer än en vecka. Kanske kommer det här att bli kvällen som min databas fungerar men jag vet inte riktigt.

 

Mitt problem:

Jag har en HTML-sida, i från vilken datan ska läggas i en specifik tabell i en specifik databas. Jag får inga felmeddelande.

 

Jag har en PHP-sida där jag ska kunna hämta ut den eventuellt inmatade datan. Jag får inga felmeddelande och INGEN DATA.

 

Jag tolkar det som att datan måste finnas lagrad någonstans (?). Laddade på inrådan från en annan Eforum-medlem ned GUI:n MySQL Control Center i hopp om att kunna se ifall datan jag skickat via formuläret finns.

 

För att ta reda på det gör jag så här:

http://www.desite.nu/screenshot3.gif

(observera att det står att det finns 14 records i tabellen)

 

Det resulterar i följande felmeddelande:

[staffan] ERROR 1104: The SELECT would examine too many records and probably take a very long time. Check your WHERE and use SET OPTION SQL_BIG_SELECTS=1 if the SELECT is ok

 

GAAAH!!! Hur ska jag få fram den jävla datan!

 

Tack på förhand och minst 3 poäng till den som kan hjälpa mig med det här)

 

[inlägget ändrat 2003-04-04 19:42:46 av Starre]

[inlägget ändrat 2003-04-04 19:43:20 av Starre]

[inlägget ändrat 2003-04-04 19:45:44 av Starre]

[inlägget ändrat 2003-04-04 19:46:09 av Starre]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur långt tid tog för er att få er första MySQL-databas att fungera utan problem???
Ingen aning, men ge inte upp. ;)

 

Jag har absolut ingen erfarenhet av mySQL Control Center, så jag kan tyvärr inte hjälpa till. :( Kan dock rekommendera phpMyAdmin (http://www.phpmyadmin.net/) som är ett webbbaserat gränssnitt (PHP-applikation) för mySQL.

 

 

_________

TicoRoman - The One And Only

 

[inlägget ändrat 2003-04-04 19:50:19 av TicoRoman (Almir)]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med TicoRoman, jag kom själv ingen vart med mysql databaser i början. Så jag laddade ned phpmyadmin (verkar krångligt i början men är otroligt användar vänligt) och fick allt att fungera. Med phpmyadmin ser du precis hur databaser och tabeller är gjorda och alla data,text,nummer som de innehåller (nej, jag får inte betalt av phpmyadmin för att säga det här)

 

Så ladda ner phpmyadmin och bläddra lite i en mysql tutorial så lovar jag att alla bitar kommer att falla på plats

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur långt tid tog för er att få er första MySQL-databas att fungera utan problem???

 

Sådär någon timme? (=

 

Kan bara instämma med de övriga här, phpMyAdmin är värt att rekommendera.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...