Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BBS


guggenheim

Rekommendera Poster

Dom dog internetdöden i slutet av 1990-talet...

Synd, för det var en verkligt skön stämning i BBS-erna, och framförallt FidoNet.

/PKaze fd. SysOp på PKaze BBS - fido 2:204/145 (nedlagd 1997)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Michael Kjörling27

Jodå, jag har faktiskt en. Den går faktiskt på ANSI (alltså textbaserad), och är öppen för alla. Jag håller dessutom just på med ett nytt utseende till den och funderar på koppling till FidoNet.

 

Ring gärna och titta in. 08-275325.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul! Har du ett vanligt modem, eller kör du ISDN? Jag har ISDN, och tyvärr kan jag inte ringa upp ett vanligt modem med ISDN-adaptern... Fast det är klart, jag har ju ett gammalt 28k8-modem som jag använder när jag faxar, det kan jag ju ringa med.

Vad kör du med för BBS-program? RemoteAccess (alltså BBS-programvaran, inte det där NT-tjosan) körde jag på min BBS (PKaze BBS), och det tycker jag är ett av dom bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yup, dom flesta BBS:er dog när telia höjde avgiften till 215% under under hösten 1997.... :(

Sablans telia!!!

 

Innan det hände brukade jag fortfarande använda Fidonet & speciellt BBS:en Momo i Göteborg (någon annan som ringt dit? :).

 

Men sen i april året därpå när telia återställde priserna, så när som på en kompensations höjning så var Momo död, + en massa andra BBS:er... *Snyft!*

 

/Ben

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Simon Johansson

Jag HATAR Internet.

Kan vi inte bojkotta Internet och endast hålla på med BBSer. Jag vill ha tillbaka den tiden. Remote Access, PCBoard... Låt oss ena folket och styra det mot en återuppståndelse av BBSerna.

Internet är dött! Länge leve BBSerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Michael Kjörling27

Jag lyckades med konststycket att missa det här, och så har jag haft svårigheter med att logga in här på sistone. Men bättre sent än aldrig...

 

Jag kör Maximus 3.01, som fungerar alldeles utmärkt. RA har jag provat på, och även flera andra, men jag tyckte aldrig om menybaserade konfigurationer. Man får aldrig riktigt den kontroll som man skulle vilja ha. Visst är det bra om det finns som ett *alternativ*, för att göra det lättare för de som kör igång för första gången (fast, å andra sidan, det är ju så mycket mer än att bara lägga upp menyerna...), men det bör inte vara det enda rimliga alternativet.

 

Modemet är ett helt vanligt USR Sportster Flash 33.6, kopplat till en helt vanlig telefonlinje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Tomas Höij

Du kan ju alltid hälsa på Thomas Lundgren (1) på www.momo.nu Han har en dröm om att kunna få igång MOMO med telnet-koppling, men det har han bubblat om i två år snart...

 

//363 (AKA 2:203/119.13)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tomas Höij

Med risk att starta en gammal klassisk flame-diskution :-)

 

RA (och andra menybaserade system) är inga höjdare. Tacka veta jag TCL (och även uppföljaren K2). Sen fanns det en egen variant på C (aka Incentive) som var ett hemmahack av fidonöten Wurpalainen...

 

//TH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaaaa!!!! :)

det hade inte jag en aning om!, måste maila min gamla momopolare (momoiter)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kika på sklommon.nu och skom.se, de kör båda "SklaffKOM". Ingen av dem är iofs ansluten till FidoNet mig veteligen, men det är "riktiga" KOM-system.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...