Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Svensexa


VMS7™

Rekommendera Poster

Jahopp, nu ska polaren gifta sig och jag är tydligen utsedd till samordnare för svensexan. Men jag har noll idéer... :(

 

Någon som har ett bra uppslag? Bra idéer premieras :)(dvs INTE sälja kådisar på stan)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör nåt riktigt skoj tillsammans utan att supa han alltför full, så han har kul. Beställ bord eller nåt senare på kvällen, drick å ät och glöm inte att han måste dansa med massor av tjejer på kvällen, det kan juh vara hans sista. ;-)

 

Tips: (obs göteborgsområdet)

1. Bungyjump (Eriksberg)

2. Gökboet (typ 5 kamp)

3. Go cart

4. Paintball el. Laserdome

 

.Morph

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-04-03 15:05:56 av .Morpheus]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias

1. Fallskärmshopp? Sånt tandemhopp alltså?

 

2. Bungyjump i kycklingdräkt (kanindräkt kan också funka).

 

3. Kyckling/kanindräkt överhuvudtaget är ju kul och lockar till många skratt om den används i rätt sammanhang.

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ni än gör, kom ihåg att videofilma det så att han har ett gott minne :)

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller

Den bästa jag hört var nog den med helikoptern.

På med ögonbindel, upp i helikoptern.. hovra över en sandlåta och putta ut offret. Oslagbara reaktioner! :)

 

Men det är ju ganska omständigt om man själv inte äger eller känner någon med helikopter.

 

\\eForum\NoiseKiller

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte lag på att man skall ha en strippa på en svensexa?

;)

 

/Jocke

 

"Shit! What? Rollers. No? Yeah. Shit!" - Blues Brothers

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju ganska omständigt om man själv inte äger eller känner någon med helikopter.

 

Alternativt kan man ju låta offret "göra helikoptern" på egen hand... ;)

 

 

/G-2-P

"Watch out where the huskies go, and don´t you eat that yellow snow..."

- Frank Zappa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara mansgrisigt. Skulle jag få reda på att min sambo hade en strippa på sin presumtiva svensexa, skulle jag ställa in bröllopet, utan tvekan.

 

Bra idéer som finns i princip överallt, eller nära:

 

Gocartracing

 

Nån sorts äventyrsbana, eller ett Bodaborg (www.bodaborg.se)

 

Whisky/vin/ölprovning. Fråga något finare hotell, de brukar ha sådana saker.

 

Ballongflygning

 

Tandemhopp

 

Bungyjump

 

Ett tips är att ringa den lokala turistbyrån, de vet mer än man tror, och har ofta listor på lokala äventyrsaktiviteter.

----------

Ipsa scientia potestas est

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara mansgrisigt

Är det inte lite det som är vitsen egentligen. En svensexa är ju "sista kvällen med grabbarna". Behöver inte just vara en strippa, vilket ÄR mansgrisigt, men det skall ju vara nåt som man inte gör normalt sett. Vill inte vara negativ, men som att köra gokart, det gör man med jobb, och även med kompisar, även om det är skitkul så är väl ändå en svensexa mer speciellt än så. Man skall ju bara ha en svensexa engång i livet, så:

Hoppa fallskärm.

Flyga segelflyg.

 

/Jocke

 

"Shit! What? Rollers. No? Yeah. Shit!" - Blues Brothers

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte varför det alltid ska finnas strippor med i bilden när man pratar om svensexa.. meningen är ju att man ska gifta sig men en som man älskar och tycker är vackrast i världen typ och så.

Varför ska man då smutsa ner sig med en strippa? Har aldrig sett det roliga i det.

 

Roligare i så fall att göra någonting roligt som man kan minnas med glädje, Cloudberrys förslag var bra tycker jag.

 

Lycka till!! Och ha kul, det är viktigast :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias
Skulle jag få reda på att min sambo hade en strippa på sin presumtiva svensexa, skulle jag ställa in bröllopet, utan tvekan.

 

Kan hålla med om att det är lite löjligt och lite 1980 tal över att ha strippa med på svensexan, men du kan inte på allvar mena att du skulle ställa in bröllopet. Jag menar trots allt så har ju killen i fråga blivit meddragen på svensexa, utan att veta om vad som kommer hända (det är det vanligaste). Om det är nån som du ska ge dig på i så fall är väl hans kompisar, inte killen?

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart ska det vara ett kul arrangemang. För några år sedan tog jag hand om många möhippor och svensexor.

Detta ligger väl i helikopter och strippa klassen.

Bilarna kommer rullande fram mot mig vid avtalad tid. Ut hoppar grabbarna. En endast iklädd bindel för ögonen. Han har fångats in tagits in i bilen och uppmanats klä av sig med tipset att han ska få nya kläder för eftermiddagen på nästa plats.

Därefter bindeln för ögonen, han bjuds på 1 (en) snaps och för därefter upplysningen att man bokat bord på en bögklubb dit man just nu är på väg.....

Men det blir en overall, klättersele och han får klättra Kennets led i Utby i Göteborg.

För de flesta i normal form är en klättertur på 20 á 30 meter (dvs 7 vånings á 10 våningshus en lämplig inledning på äktenskapet, det gäller att våga och lita på den i andra änden av repet)

Möjligheterna beror givetvis starkt på var man bor i landet men en tur ledd av en av Svenska Klätterförbundet auktoriserad Instruktör kan vara en fin start för kvällen.

 

http://www.klatterforbundet.com/klubbar.php

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det viktigaste är att man gör något trevligt. Att supa den som skall gifta sig stupfull, att ha strippor, eller förnedra den är bara tarvligt. Det ska ju faktiskt bli ett minne för livet. Se till att göra något roligt. Som sagt det finns många idéer: Flyglektion är ett ytterligare tips. Se till att ha roligt tilsammans mewd killkompisarna är nog det viktigaste.

 

Anmärkning: IMHO: På möhippor brukar det ofta vara mindre förnedring och mer roligt.

 

 

[Esc]

__________________________

Brevis esse laboro, obscurus fio.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er!

En svensexa/möhippa skall vara ett minne förlivet det är vi alla överens om.

Vi har bland mina kompisar resonerat som så att:

Den som blir utsatt skall ha lika roligt som dom som utsätter.Går man efter det har man en bra grund.

 

Allmän förnedring är ju knappast kul men ack så vanligt i svensex/möhippe arrangemang.(Tyvärr!):-(

 

Cloudberry hade många bra tips.

Flygtur med helikopter/flygplan kan vara ett av inslagen.

 

Mycket beror ju på vad han tycker om.

 

Tips: Häng inte upp dig på en grej tänk ut flera olika saker, med en riktig höjdpunkt i programmet.

 

Ha så kul och lyckatill du kommer att komma på något bra.:)

 

Mvh. Kalkyl

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
  • 3 years later...
Anders (interakt.nu)

Jag fick många bra uppslag på http://www.eventguiden.se vi körde bland annat bastuflotte och whiskyprovning. :-)

 

[inlägget ändrat 2007-07-29 16:36:35 av Anders (interakt.nu)]

[inlägget ändrat 2007-07-29 16:37:00 av Anders (interakt.nu)]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Vi hyrde en bastuflotte vilket var en rejäl hit. Kombinerade det hela med ring, wakeboard och lite käk även allt det på flotten. Kolla på www.stockholmsbastuflotte.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 years later...
Andreas1336

Grattis! Delad lycka är dubbel lycka har jag hört så jag passar på att dela med mig lite av mina egna erfarenheter jag också. Vi var på ett event i helgen där vi fick skapa en film. Det hela var med "Game of Thrones" tema och vi blev utklädda jättehäftigt och sedan fick vi vara med i en massa scener. Det hela resulterade i en jätterolig film som blev ihopklippt och skickad till oss.  Jag kan rekommendera det varmt! Hittade det på www.mondiala.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observera att tråden är från år 2003 och de som har skrivit därefter verkar vara representanter för de företag de tipsar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Då kan jag passa på att uttrycka mig här: Har aldrig förstått varför det ska vara så in i norden komplicerat att gifta sig. Det ska vara möhippor och svensexor hit och dit. Varför inte växa upp och skippa tramset? Om båda parter är med på att gifta sig och om inga hinder finns så är det väl bara att gifta sig och därmed jämnt. Eller hur? Om man sedan vill göra en jättefest efteråt så är det väl ändå mer rätt än en massa trams före. Skulle aldrig gå på en svensexa om jag så fick betalt för det.

 

Undertecknat: ogift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...