Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utskrifts problem NT4 server


Lion

Rekommendera Poster

Mitt problem är följande.Vi har en HP4050N ansluten till vårat nät och en NT4 server.När jag skriver ut EN excelfil som innehåller 100 blad så skrivs alla blad ut i en följd utan uppehåll.Men när jag skriver ut 100 excelfiler som var och en innehåller ETT blad så skrivs först 10 blad ut sedan blir det ett uppehåll på 1 till 2 minuter och sedan skrivs 6-7 blad ut och ett nytt uppehåll på 1-2 minuter o.s.v.Skrivaren har 80 MB minne.Jag tror att det är någon inställning i servern som måste ändras ,men jag vet inte vilken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi skriver ut via servern ej LPR.Jag fick just hjälp av en kille från ett annat företag och vi gjorde en installation av skrivaren utan att gå via servern.Vi testade att använda LPR (skriva direkt till skrivaren utan att gå via servern).Det löste problemet med pauserna , alla filerna skrevs ut i en följd utan pauser.

Enda problemet med LPR är tydligen att nu kan ingen annan se vad som ligger i skrivarkön.

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-04-03 13:58:45 av Lion]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är löst.Det visade sig att skrivaren var installerad lokalt på servern och utdelad till klienterna.Den var därför inte någon riktig nätverksskrivare.Jag har installerat ett program från HP som heter HP JetAdmin och nu fungerar skrivaren som den ska.

Tack för hjälpen MR Andersson ,det var du som gjorde att det gick upp ett ljus för våran Pc ansvarige.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad finns det fler för fördelar (och nackdelar) med denna lösning? Att ha skrivaren installerad på en skrivarserver antog jag var av godo (serverns spooler får jobba istället för klienternas, skrivarkön syns hos klienten osv?)... varje jobb får förstås en kort paus emellan enligt den här tråden, inget som stört någon.

 

/me nyfiken :)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad finns det fler för fördelar (och nackdelar) med denna lösning?

Nackdelen med att spoola jobben på en central server kan vara att servern inte har kräm nog att orka med uppgiften, något som kan ha varit problemet i Lions fall.

Har man fräscha klienter kan det vara mycket effektivare att skicka jobben direkt till skrivaren.

 

\\Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...