Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook..

SoniCated

Rekommendera Poster

HJÄLP!!

Jag har Outlook (XP) och under dem senaste dagarna har det strömmat in mail i form av att det står, att jag har skickat ut mail med virus till olika adresser men som inte har blivit mottagen.. Exempelvis:

The original message was received at Thu, 3 Apr 2003 03:14:09 +0200 (CEST)

from d1o973.telia.com [213.66.28.241]

----- The following addresses had permanent fatal errors -----

<mikael.carlsson@inv.spp.se>

(reason: 550 Host unknown)

----- Transcript of session follows -----

550 5.1.2 <mikael.carlsson@inv.spp.se>... Host unknown (Name server: inv.spp.se: host not found)

Liknande mail får jag ifrån olika adresser.. Är det min dator som har blivit infekterad eller är det nån som skickar i mitt namn? Hur spärrar jag detta i Outlook eller i huvudtaget?.. Ska jag ta bort min mail eller?

Vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju alltid hoppas att det är nån annan. :)

Det finns ju virus som skickar mail i nån annans mail, oftast från nån i den adressbok som finns på den infekterade datorn. Men givetvis kan det vara på din dator.

Kolla i källan på brev, vilken IP mailen har skickats från, du kan ju även kolla vart mailen är adresserade och försöka hitta nån "gemensam vän" som både kan ha dig och mottagaradressen i adressboken. :)

Ett flertal gånger har jag kunnat utläsa på käll-ip:n/domänen vart det kommer ifrån. Då är det bara ringa och förklara hur det ligger till.

Ett uppdaterat virusskydd är naturligtvis viktigt. Om du inte har det, fixa det.

---

Jocke

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...