Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Stänga av


Anders Forsman

Rekommendera Poster

Anders Forsman

Jag har en 7200 och om man håller ner CTRL + ALT + CMD och START-KNAPPEN så stängs datorn av, tilläggas skall att när datorn slås på så kommer INTE det där (i mitt tycke) idiotiska medelandet om att datorn stängdes av på fel sätt.

Är det en bug eller ett smidigt sätt att stänga av datorn?

 

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

NEJNEJ!!!!

kommandot är ctrl + kommando + start och det används när datorn verkligen har låst sig!!!

du ska stänga av genom att trycka på startknappen BARA!!!

 

att det inte kommer upp nåt meddelande om att den stängt av sig fel beror antagligen på att du har kryssat ur den rutan i inställningprogrammet diverse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JO, JO!

 

Läser man ordentligt och tar sig tid att prova, visar det sig att Anders har alldeles rätt. Precis som han skrev stängs datorn av om man håller ner ctrl, alt och äpple samt trycker på startknappen. Såvitt jag kan se har detta exakt samma resultat som att göra "Special: Stäng av" i Finder. Det är därför Anders dator inte rapporterar om att den stängt av felaktigt, för det har den ju inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

va??? nämen vänta nu, du använder ett jordiskt tangentbord? (inte USB :)?

för anledningen till att "force restart" alltid fungerar är ju att dom dragit en extra liten grej mellan dom tangenterna (antar jag, det är ju inte mjukvarustyrt) och dom tangenterna trycks ju ner i detta kommando...

och varför göra så krångligt kommando???

 

men va fan... vad ska man ha det till ?? det går ju snabbare att bara trycka start-enter... (inte samtigt!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...