Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sony Ericsson P800


Benny448

Rekommendera Poster

Hej är det någon som vet hur man får Opera att funka på p800:an. Har comviq kontant

ja har skikat till sony ericsson och dom sa att man va tvungen att ha nån speciell internet access konto.

Men villken då ,det finns bara den vanliga wap gprs inställningen på comviqs hemsida.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du hämtat hem inställningarna som finns på Comviqs hemsida, så att du har ett WAP och Internet-konto i telefonen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men enligt sony ericsson så är det inte dom inställningarna man ska ha.

Hade de något förslag på inställningar?

Det är i alla fall de inställningar jag låtit installera via SMS från Comviqs site och med de fungerar Opera. Har abonnemang, men det finns också ett alternativ på deras site för kontantkort.

Sedan lät jag ladda ner Opera på min PC och dockade P 800 och installerade Opera.

Har du kontakt mellan telefon och PC via dockningsstationen?

Jag fick i Alternativ för Phone monitor/Phone monitor options boka och aktivera den COM-port jag anslutit dockningsstationen till.

 

[inlägget ändrat 2003-04-02 13:32:12 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bara installera Opera så va de bara att köra eller men endra du inget i opera eller wap-konton eller internet-konton eller nåt för ja har inte fått det att funka

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag ändrade i Opera (efter installation i telefon) var att bocka av Fit to page efter ett tips här på forumet. Fast jag vet inte innebörden av det.

Och då jag har två Internet-konton (GPRS och Comviq MMS) så får jag alltid frågan då jag ska öppna Opera vilket Internet-konto jag vill använda för anslutning. Väljer då GPRS.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så händer det för mig med men när ja valt comviq Gprs i Opera så händer det inget mer den där jordgloven står o snurrar nere till vänster bara. Inget annat händer.

Men en annan sak det står ju nåt där man laddar ner Opera

ex se hemsida va menar dom med det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JA och va menar dom med det här:

For network settings, do not use the same access point as the built in WAP-browser. Opera will not work if connected to a WAP-gateway. Instead, set up an access point directly to the internet. The settings should be identical to what the email client on the P800 will use, please contact your service provider if you have any problems. We recommend a GPRS or HSCSD connection for web browsing.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JA och va menar dom med det här: Opera will not work if connected to a WAP-gateway. We recommend a GPRS

Har du testat med att avinstallera Opera från telefonen och installera på nytt? Står på länken hur man gör. Själv har jag Opera på D (Memory stick).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...