Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Color Sync problem


Christian O Pendleton

Rekommendera Poster

Christian O Pendleton

Köpte just en ny skrivare och skulle såklart genast testa med att skriva ut ett foto som jag tog för ett tag sedan med en digitalkamera. Efter ett prov insåg jag att jag måste skapa en Color Sync profil för min skärm (Nokia 19"). Det var ju inga större problem, men jag är fortfarande inte helt nöjd med färgerna i utskriften.

 

Hur tusan ställer man om Color Sync profilen så att det blir en smula mindre grönt i utskrifterna?

 

/Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Forsman

Tyvärr är profilerna som följer med av den generella typen och är alltså inte 100% representativa för din skrivare. Att ändra i en ICC-profil kan (de program jag känner till) man göra i t ex ColorBlind, LogoProfileMaker eller ColorTune.

 

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian O Pendleton

Ok, men finns det inga billigare lösningar? Alla program du räknade upp verkar vara kommersiella.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian O Pendleton

Det var ju just det. Jag har kalibrerat profilen för skärmen, men utskriften blir fortfarande för grön.

 

Hur justerar jag profilen så att det blir mindre grönt i utskriften (dvs vilket reglage drar jag i åt vilket håll)?

 

/Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få bilden grönare måste du ändra skrivarens profil. Ändrar du skärmens profil, blir skärmbilden annorlunda, men inte utskriften. Men om du gör skärmbilden grönare kanske du får en bättre överensstämmelse mellan skärmen och utskriften.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...