Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

FBK tar SM-guld!!


Dada

Rekommendera Poster

gondor lias

vad kul för dom då, fattar dock inte vad du vill ha sagt med detta? Är du med i laget? Är det därför du vill berätta för andra att ni vinner?

 

Det värsta jag vet är folk som säger "Vi vann" (om tex sverige vinner en hockeyturnering), de som säger detta satt ofta framför tv:n med händerna på kakfatet när duellen utkämpades och hade ingenting med att göra att "vi vann".

 

Och ärligt talat, vad är det för hysteri med ett sketet SM-guld? Nästa år är det någon annan som tar hem det, och då är detta års prestation redan glömd.

Sport har blivit mycket TV och mycket hets, mest bara löjligt när det tramsas kring guldmedaljer som är gjorda i billig metall och bortglömda av publik och media 2 veckor efter den inträffade vinsten.

 

Mitt förslag är helt enkelt att lotta ut SM guld istället, skulle bli roligare och mer rättvist och framförallt skulle bra sändningstid ägnas åt andra saker.

 

Nu kan man ju tro att jag är en fanatisk sporthatare när man läser detta, men det vill jag inte skriva under på. Men det finns i mitt tycke för mycket lotteri i spelet idag för att det ska vara intressant. Jag menar tex om en incident inträffar och domaren dömer straff, det är då inte helt ovanligt att sportkommentatorer eller andra uttrycker missnöje över detta.

 

Min fråga är då, varför används mänskliga domare överhuvudtaget, kan man inte filma allting och sen ta beslut utifrån vad kamerorna egentligen visar istället för att någon ska "få" en straff i slutminuten som avgör ett annat lags hela fall?

Nu används kamerorna säkert en hel del till just detta i framförallt allvarligare situationer, men även en 2 minuters spelarutvisning i hockey kan ju avgöra en hel match och det är främst det jag vänder mig mot.

 

Men lycka till med ditt SM guld, hoppas det pryder sin plats på väggen till nästa år!

 

Lycka till då också...

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, väl talat.

 

/Jocke

 

"Shit! What? Rollers. No? Yeah. Shit!" - Blues Brothers

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njaa. Sport handlar väl inte bara om SM-medaljer. Och att säga att det inte betyder något för att det blir nya som vinner nästa år är också lite långsökt. Samma sak gäller ju på många håll... Oscarsgalan??

 

Om tittarsiffrorna är höga så finns det ju en efterfrågan på sådant och varför får man då inte visa det.

 

Håller med dig angående "Vi vann"! En del ropar "vi vann" om man vinner och vid förlust låter det "de förlorade". Men som sagt. Alla kan inte gilla allt och sport har kommit för att stanna i TV!:thumbsup:.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias

Bra med dina synpunkter, men nu är det ju så att jag har inte uttryckt min förtjusning över oscarsgalan heller. Ville bara klargöra detta, men visst, prestationer måste ha ett berättigande att uppträda som tradition och återkomma med jämna mellanrum. Tanken var kanske att ett SM guld skulle smälla högre om det delades ut ett var 10:e år kanske? Eller varför inte som OS vart 4:e år, för de som vill ses sport "riktigt ofta" :-)

 

G

 

[inlägget ändrat 2003-04-01 13:25:04 av gondor lias]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken var kanske att ett SM guld skulle smälla högre om det delades ut ett var 10:e år kanske? Eller varför inte som OS vart 4:e år..

 

OS skulle inte kunna finnas utan nationella ligor som spelas varje år. Hur ska utövarna kunna träna och bibehålla motivationen om man har ett mål som ligger 4 år bort??? Försäsongsträning i 3,5 år är nog inte så uppskattat.

 

Förstår vad du menar, men håller inte riktigt med. Det är STORT att vinna SM-Guld i en stor nationell sport idag. Det ser man inte minst på hur lätt det är att fylla idrottshallarna (trots höga priser).

 

[inlägget ändrat 2003-04-01 13:28:54 av lillen_009]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men SM-guld i hockey tror jag är mer värt en t.ex VM-guld i hockey.

 

Lagen har kämpat i över ett halvår, ett vm guld kan man ta efter 6-7 matcher.

 

Men visst blir en medalj mer värd ju mer sällan den delas ut!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...