Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SonyEricsson och Siemens


Gäst

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag läste i Sydvenskans mobilbilaga idag (igår egentligen) att SonyEricsson och Siemens ska starta ett samarbete som går ut på att resp. telefoner ska byggas om så att ett batteri från en SonyEricsson ska passa till en Siemens och viseversa. Alla med telefonmodellerna ifråga kommer att få ett SMS som talar om var och när telefonen kan lämnas in för ombyggnad.

 

Anledningen till detta förfarande är att det har uppstått en tvist om vem som egentligen har rätt till varumärket "Litium-jon". Efter många rättegångar i olika länder så kom det till förlikning. Telefonerna ska byggas om eftersom det enligt företagen blir billigare än att fortsätta med det rättliga tvisterna. Beloppen för dessa rättegångar hit och dit har tydligen vuxit till astronomiska summor som håller på att knäcka båda företagen.

 

Då jag har en mycket gammal Ericssontelefon så undrar jag om jag kan lämna in även min telefon så att jag kan använda ett Litium-jon batteri? Kapaciteten är ju mycket bättre på ett Litium-jon batteri än med mitt gamla Ni-Cad batteri.

 

Bosse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hihi...!

Lycka till med din gamla Ericsson. ;)

 

Mvh. Kalkyl

 

[inlägget ändrat 2003-04-01 07:07:04 av Kalkyl]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm,

 

Känns som denna dagen kommer att bli en orgie i skämt...

 

/2much

 

Same shit, different day

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, det finns ju nästan inte eb SE telefon som har likadant batteri som en annan längre, så det är nog ett dåligt april skämt bara.

 

/Jocke

 

"Shit! What? Rollers. No? Yeah. Shit!" - Blues Brothers

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...