Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn går inte igång


Nancy

Rekommendera Poster

Hej! Min syster har problem med sin dator. Vi är ju båda amatörer när det gäller sånt här, så jag hoppas att det finns nån som kan hjälpa oss!

Det började med att modemet till bredbandet la av, och det gick inte att få igång, sen strulade allt. Hon provade att ta bort allt som hade med bredbandet att göra, men det hjälpte inte, istället började windows krångla. Då testade hon med att lägga in millenuim igen, men nu går inte datorn igång alls. Den kommer så långt att det står konfigurationsfilerna uppdateras vänta... Där stannar det.

Någon som har nått tips på vad felet kan vara? Annars får hon väl lämna in den någonstans.

 

Tack på förhand.

//Nancy

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Formaterade hon om datorn eller la hon in Millennium ovanpå den gamla versionen?

Om ni inte formaterade så rekommenderar jag att göra det. Då försvinner allt, inklusive eventuella datafiler, dokument etc. hon har sparat på disken.

Det låter som om det är den snabbaste lösningen.

Ni kanske t.om. har någon recovery cd som har följt med datorn (om ni har någon märkesdator har ni mest troligt en sådan skiva). Har ni det så kör den i såfall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon la bara in millenium över det gamla. Hon har en massa på datorn som hon vill spara. Men går det inte så får hon ju formatera om den.

 

Tack för svaret!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NightSledge

Hej

Ett tips är att ni kopplar ur alla yttre enheter typ moden ,skrivare ,scanner etc etc.

Installera Windows och när install är klar stäng av och koppla in en yttre enhet itaget.

Win hittar förhoppningsvis enhet och letar drivrutiner.

 

Lycka till

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...