Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Phoenixuppgradering

Johan A.

Recommended Posts

Jag brukar ibland uppgradera min kopia av Phoenix till senaste "nightly build". Men jag har en del extensions installerade som verkar försvinna varje gång. Så jag undrar om någon här vet vilka filer det är man ska behålla för att dessa ska följa med?

Jag vet inte, men gissar. Tar en titt i Phoenix mapp. I mappen "chrome" ser jag en mapp med namn som överenstämmer med ett av de tillägg som jag installerat. Men sedan är frågan om det är så enkelt som att bara spara filerna, om de inte även måste installeras om.

Uppskattar om du återkommer med reultatet...

Är det för övrigt någon märkbar skillnad i nattkompileringarna?

Och någon som vet vilket namn Phoenix ska ha till nästa upplaga, version 0.6? De är ju tyvärr tvungna att byta namn.

/T

Är det för övrigt någon märkbar skillnad i nattkompileringarna?

Det var lite ändringar av ikoner för ett tag sedan, men annars tycker jag inte att det känns som det är någon större skillnad.

Största orsaken till att jag numera använder

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.4a) Gecko/20030329 Phoenix/0.5

ligger i att den förra version jag hade envisades med att ibland låta hela websidor bli svarta om man klickade på någon länk i dem.

de nattliga kompileringarna läggs ut automatiskt varje dag(förutom ifall de hittar en alltför stor bugg), och de är baserade på dagens kodning av utvecklarna, de fixar de värsta buggarna, du kan gå o kolla på deras roadmap så ser du hur många buggar det är kvar tills 0,6 släpps

det nyaste som är med nu är att 'smoothscrollning' är implenterat, funkar faktiskt väldigt bra, mkt bättre känsla än i IE

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...