Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hittar inte operativsystemet


Netany

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har uppgraderat operativsystemet från Windows Me till Windows XP. Efter ett par veckor slutade plötsligt datorn att fungera. Jag får ett felmeddelande som säger att den inte kan hitta något operativsystem någonstans. Någon som har en aning om vad som kan ha hänt?

 

Netany

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju en risk att din hårddisk har kraschat. Kan du starta datorn med en bootdiskett?

 

Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det går inte heller. Jag har försökt använda en Ghost-version av hårddisken som jag fick tillsammans med datorn och försökte med hjälp av den att återställa c:. Det märkliga var att hela den processen gick bra fram tills dess att 99% var ominstallerat, men sedan hängde det sig och gick inte att avsluta.

 

Netany

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det låter som om det är något tjall med hårddisken. Ofta brukar det finnas några diagnosverktyg på tillverkarens hemsida. Kanske kan vara värt att prova det. Jag antar också att du har blivit av med all information som fanns på disken eftersom du har försökt ghosta den.

Det enklaste alternativet är nog att skaffa en ny hårddisk, men det kanske finns lite mer expertis här på Eforum på hårddisk problem än vad jag kan erbjuda.

 

Andersson_

 

[EDIT] Såg nu ditt tidigare inlägg om samma problem - fast lite mer utförligt beskrivet med konstiga klickande och mekaniska ljud. Blir då ännu mer övertygad om att din HD är kaputt. [/EDIT]

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

[inlägget ändrat 2003-03-31 15:31:24 av Andersson_]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...