Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips på bärbar dator?


kungen.nu

Rekommendera Poster

Håller på att skaffa mig en bärbar dator, och står i valet o kvalet mellan två stycken. Hoppas någon här kan tipsa om vilken som är bäst av dessa, eller tips på någon bättre med likvärdiga prestanda. De två är:

Compaq Presario 2516SV o Fujitsu Siemens AMILO D/P4/2.53. Båda har P4 2.53GHz, 40GB Hårddisk, 512 MB DDR, DVD/CD-RW, 15 TFT...Båda kostar 15.990:- på El-Giganten resp. SIBA.

Som sagt, hoppas någon här kan hjälpa mig...

/kungen.nu

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte Compaq 2107EA som är den billigaste modellen (9900:-). Fungerar utmärkt efter att ha satt i lite extra minne, nu har jag 512Mb. Var lite tveksam först men jag kör både Photoshop och Illustrator vilket fungerar över förväntan med tanke på priset. Batteritiden varierar förstås men jag har inte haft några problem med den. Har ännu ej testat att köra en hel DVD-film på bara batteri men det borde kunna fungera om den inte är längre än 1,5 - 2h. P4:an + den lite större skärmen drar dock kanske lite mer ström på 2516?

DVD:n och CD-brännaren flyter också på fint och hela datorn känns mycket prisvärd!!

Hoppas att detta kan var till någon hjälp även fast det inte är samma modell....

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter själv och väntar på att min Dell ska levereras..

Den ska ha kommit nu på förmiddan.

Har ingen erfarenhet av bärbara så jag har väl inget tips att ge direkt..

 

 

/Erna

"Like death and taxes, you can count on AC/DC"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har också blivit intresserad av just den compaq modell du skriver om, tänkte höra om du kommit fram till nåt nytt eller slagit till?

 

mvh J

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag förstår det har Fujitsun bättre grafikkort, så den e kanske den mest prisvärda...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...