Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ADSL BOSTREAM


KjellGunnarsson

Rekommendera Poster

KjellGunnarsson

Tidigare har jag haft 2,42 mb/s på TCP mottagning och 2,5 mb/s på UCD mottagning. För några veckor sen sjönk helt plötsligt mottagningen via TCP till mellan 0,90 och max 1,29 mb/s.

Min första tanke är att dom lagt till en abonnent på min lina - kan det vara riktigt ?

Laddar hem mycket musik och annat med Download Accelerator men det går betydligt långsammare efter denna förändring.

Med det pris Bostream har idag - borde dom inte sänka avgiften till hälften .....?

Nån som har tips om NYA bredbandslösningar ?

En anna fråga: använder en laptop i båten med EXYlog som fungerar både till land och till sjöss som navigeringsprogram. Laptopen har ett inbyggt 56 modem - kan man välja någon annan uppkoppling (satellit/radio) utan att ruinera sig ?

Festina lente

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har råkat ut för liknande. Utan några som helst ändringar så började linan helt plötsligt gå långsamt som tusan.

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=364651

 

Först och främst borde du ringa dem och fråga. Hur ska de annars få reda på att du har problem.

 

För det andra så ska du prova med nytt nätverkskort. Jag har märkt att de kan bete sig lite konstigt då och då också och ibland pajar de utan förvarning.

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min första tanke är att dom lagt till en abonnent på min lina - kan det vara riktigt ?

Knappast. Man kan bara vara en abonnent per kopparpar.

Och även om det hade gått att lägga till en abonnent extra så hade du nog inte upplevt nån större skillnad (om det inte är så att den andre sitter och mega-tankar precis jämt och ständigt).

 

\\Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappast. Man kan bara vara en abonnent per kopparpar.

Stämmer, men koppartrådarna ligger tätt. Om man instllerar fler abbonenter i samma kabelbunt så kan de störa varandra och därmed begränsa den tillgängliga bandbredden i trådarna.

 

men troligen är inte detta orsaken till kapacitestminskningen, det vore rent av klantigt av dem om så vore fallet.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...