Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

sortera efter datum?


Favorit

Rekommendera Poster

Jag har en Canon G3 och har installerat medföljande programvara (Canon Zoombrowser EX). När jag överför bilderna från kameran så kan jag se att de ligger i den ordning som de är tagna. Nu till problemet. När bilderna ligger på hårddisken och jag vill köra en slideshow i Zoombrowser så visas inte bilderna i datumordning. Bilderna kan lägga sig lite hur som helst från en gång till en annan trots att jag valt> arrange>by date. Har provat att installera om programvaran och även laddat ner ett annat bildvisningsprogram med samma problem även där. Däremot ligger bilderna i rätt ordning i programmet File Wiever Utility. Har Windows XP som op.system. Har någon haft ett liknande problem?

 

Tacksam för svar.

/playmix

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
När jag överför bilderna från kameran så kan jag se att de ligger i den ordning som de är tagna. Nu till problemet. När bilderna ligger på hårddisken och jag vill köra en slideshow i Zoombrowser så visas inte bilderna i datumordning. Bilderna kan lägga sig lite hur som helst från en gång till en annan trots att jag valt> arrange>by date

 

Hur har du namngett bilderna? Är klockan i kameran ställd, och fungerar den som den ska?

 

//jonasn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag döper inte bilderna så det blir dom nummer som kameran lägger och klockan fungerar också som den ska, det är väldigt märkligt tycker jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd inte Zoombrowser för att föra över bilderna från din kamera. Använd Cam4you (http://jpegclub.org/cam4you/) Låt Cam4you sätta filnamnen till "YYYY-MM-DD TTMMSS", så kan du ju sortera på filnamnet istället.

 

Jag tycker att Cam4you är mycket bättre än Zoombrowsern.

 

[Esc]

 

[inlägget ändrat 2003-09-08 08:29:50 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...