Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur gör jag snygga knappar?


myzli

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag lagt till knappar till mitt program genom att använda mig av toolbar och toolbuttons. Finns det något sätt att få dem att se ut som vanliga windows-knappar? Knapparna som Delphi gör blir små och ser inte alls ut som de gör tex i Delphis IDE eller i vilket annat windowsprogram som helst. (OBS! Jag vill använda mig av toolbar).

 

Jag fixade upp en bild för att visa mitt problem:

http://w3.informatik.gu.se/~a01lina/knappar/knappar.html

 

 

Mvh

 

Lina

 

[inlägget ändrat 2003-03-29 15:40:55 av myzli]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser att du kör Delphi 5, va? :-)

 

Knappen har en property som heter "flat" :-) Sätt den till "True". Om Du använder en TToolbar så har den samma property, vilken reglerar samtliga knappar på panelen.

 

Jag vill inte verka petig, men jag tror att lite manualläsning och letande bland egenskaperna (Properties) kan göra underverk här :lol:

 

Må gott. Fråga på... det är kul att se att det finns fler än vi "gamla" stofiler som håller på. Jag har jobbat med Delphi sedan D1 och jag tycker att det är den absolut bästa utvecklingsmiljön för Windows-plattformen.

 

BTW: Kolla in http://www.jrsoftware.org/ för en gratis toolbar som heter Toolbar2000. Den är faktiskt mkt bättre än den som finns i Delphi - och dessutom gratis att använda i icke-kommersiell programvara.

 

 

---

vänligen

 

Andreas

[inlägget ändrat 2003-03-29 19:38:47 av AHard]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack nu blev det mycket bättre!

 

Jag hade letat som bara den innan jag skrev ner min fråga här, så det är inte det att jag är lat. När jag ändrar till flat så syns det först när jag kör programmet att det blir snyggt, det blev mitt fall denna gång. Ska tänka på det nästa gång (om jag kommer ihåg det).

 

Upptäckte på samma sätt som du att jag har Delphi 5, det kom lite som en chock för mig så jag håller fortfarande på att försöka hämta mig, efter det får jag väl ta och skaffa mig en ny version (:

 

Mvh,

 

Lina

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder normalt D7, men la in D5:an igen idag då jag håller på och klurar lite åt en annan användare av detta forum.

 

Det som slog mig direkt är att D5:an laddar så ohyggligt mycket fortare. Rena fröjden att använda!!! Så behåll du D5:an! :-)

 

D8 kommer ändå i Q3 detta år så ...

---

vänligen

 

Andreas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...