Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Windows2000

Mats390

Recommended Posts

Hej,

Undrar om det är någon som skulle kunna hjälpa mig med att lösa en fråga som jag har. Jag har lagt in win2000 på datorn rätt nyligen, och efter det så har det uppstått något mycket märkligt.

Datorn startar upp av sig självt, utan att man trycker på ON-knappen. Ibland kan det gå några dagar, helt normalt utan några större problem, men så helt plötsligt så sätter den igång av sig självt? Vad beror detta på? Är det någon mer som varit med om något liknande?

Kan det vara så att det är någon form av inbyggd Scandisc, som körs igång på vissa tider, och som är inställd default, i systemet? Vore tacksam för svar, och om det är någon mer som kanske vet, eller har något tips, på hur man kan bli av med det. Om det finns någon inställning, eller liknande.

/Mats

Det är antagligen nån "wake on.."aktivitet som startar den. Är det t.ex. i samband med att telefonen ringer? Du kan kolla i BIOS om du har någon inställning för att den ska vaknapå t.ex. ringning, usb-aktivitet osv.

/brorsan

http://www.brorsan.com

Nae, det har ingenting att göra med om det ringer, eller ej. Den startar upp av sig självt, helt enkelt utan att man gör något. Ibland kan det inträffa på förmiddan, ibland eftermiddan. Med olika dagars mellanrum, förstås.

Tack för tipset, skall kolla i BIOS, om jag hittar någon sådan inställning.

/Mats

[inlägget ändrat 2003-08-30 14:59:41 av Mats390]

• 5 months later...

Hej igen,

Éfter att ha kollat i BIOS, så såg jag att den var avslagen, dvs OFF på Wake On som du nämnde. Vad kan det tänkas vara då tror du? Har du stött på något liknande problem någon annanstans?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...