Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går inte att ta bort en mapp


Elise

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag ska ta bort en mapp från min hårddisk. När jag trycker på delete får jag meddelandet "mappen är inte tom", fast den är helt tom! Vad är det för fel? Hur gör jag?

 

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kört en felkontroll på disken? Kan kanske lösa detta.

 

men annars - finsn inte någon dold systemfil i mappen? Vad är det för mapp du vill radera?

 

har du upplevt några andra problem med datorn nyligen?

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en helt vanlig mapp, inget speciellt. Finns ingen systemfil. Går inte att köra felkontroll på den disken, stannar hela tiden vid 13%. JAG BLIR TOKIG!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmh, låter inte bra. Här tar min kunskap slut, men jag vet så pass mycket att jag starkt rekommenderar dig att skapa en backup på de på disken du absolut inte vill riskera förlora. Inte nu sagt att din disk är på väg att krascha, men det skadar aldrig att vara på den säkra sidan.

 

Vad är det för disk? Många disktillverkare har egna dikskontroll verktyg som man an ladda ned.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det är en vanlig IBM 180gb. Har laddat ner diskverktyg från IBM, men den säger att disken är OK.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om felkontrollen stannar på 13% så har du nog problem med den hursomhelst, mapp eller inte.

 

Testa att formattera om disken helt enkelt... hjälper inte det blir det till att reklamera.

 

Antar du kör NTFS?

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...