Just nu i M3-nätverket
Jump to content

AV suger fett

.sun

Recommended Posts

Det kom en intressant felrapport från av de siter jag ansvarar för. Det var som oftast en rapport om länk till saknad sida. Det som var intressant var dock att sidan som hade den felaktiga länken kom från AltaVista.

Jehopp, då får jag rapportera till AV att denna sökträff är fel och bör tas bort ur databasen. När jag följer länken till AVs sökresultat ser jag dock att i kommentaren till den felaktiga länken står det "Refreshed in past 24 hours".

Hur kan det vara möjligt? Filen raderades från webbservern för flera månader sen, den kan omöjligt ha uppdaterats det senaste dygnet.

Skrev en sur kommentar till AV - mina besökare tror ju iom "refreshed in 24 hrs" att sidan existerar - så nu får vi se om siten försvinner helt ur deras register.

NoiseKiller

Av tappar...

Jag blir gång på gång överraskad över Googles förmåga att hitta saker.

Postar man ett inlägg i eForum och sedan går ut och söker om saken på Google är det ofta man hittar en länk till sitt egna inlägg på eForum. Sånt är kul! :)

\\eForum\NoiseKiller - är jag helt OT nu?

NoiseKiller
Ytterligare Googlefördel - en low-bandwidth-version som passar som en smäck i P800:
Har du några fler trumfkort du vill dela med dig av? Den här var ju bara.. bäst? :)

\\eForum\NoiseKiller

NoiseKiller

Tokfett! =)

Slipper jag trilskas med hela gulasidorna.se. :)

\\eForum\NoiseKiller

[edit]

Skrev till .se (såklart) - den blir ju trög i P800:n

[inlägget ändrat 2003-03-28 15:12:47 av NoiseKiller]

Nu är jag helt off-topic, men det är Noisekillers fel, han tvingar mig ;)

Nu väntar jag på några juveler från dina bokmärken :)

Är det förresten bara jag som föredrar low-bandwitdh-HTML framför WAP-sidor? Jag tycker WAP-sidorna är _för_ fattiga, känns liksom lite futtiga i en P800...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...