Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IT-supportens verklighet...


[SH]

Rekommendera Poster

Jag studerar marknadskommunikation på en Berghs i Stockholm, en skola där de flesta klasserna (och datoranvändarna) består av kreatörer (blivade ADs och Copys). Deras sätt att rapportera fel till IT-supporten upphör aldrig att förvåna, här följer ett par exempel:

 

Om datorn är arg, ledsen, svartsjuk vårdeppig eller bara trött kan jag inte säga. Däremot vägrar den fungera som den skall. den är märkt som nummer 5 och står näst längst in på andra raden bakifrån i datasalen.

 

existensiella problem

Dator 41:9 i sal 51 har svåra problem. Finder avslutas oväntat.

 

hej,

Tänkte bara säga att nästan "alla" datorer i pc salen har låst sig eller så fungerar inte uppkopplingen på first class. Detta gäller på åtminstone sex datorer....

Bara så ni vet!

PC-salen har 18 datorer...

 

dator kaputt

En dator uppe i Inject, på ovan våningen längst in till höger fungerar ej. Ännu dummare.

Inject=lokal i skolan

 

Ovanstående felanmälningar har tillkommit trots noggranna instruktioner att meddela datorna nummer (finns på chassits framsida) och vad som hände vid feltillfället. Jag är inte avundsjuk på skolans IT-support... ;-)

 

/Stefan

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...