Just nu i M3-nätverket
Jump to content

mp3spelare minirec.

åGGe

Recommended Posts

Beställde en Jens Of Sweden MP-100 256Mb varianten förra veckan, fick den i tisdags för 2300:- inkl. frakt. Måste säga att jag är riktigt nöjd över den, hade en sony minidisc innan, som gick sönder.

Det jag är mest imponerad av är ljudet, storleken på spelaren, och hur lätt den är att hantera vid överföring av musik t.ex.

Ljudet är jag som sagt mycket nöjd över, klart och kraftfullt. (Använder ett par sony hörlurar för 300-400:-) Det finns en equalizer inbyggd, precis som i winamp. Hör en ganska stor skillnad mellan ljudet på minidiscen och MP-100:an. Vilket egentligen inte är så konstigt, minidiscen komprimerar ju musiken ytterligare i sitt eget format.

Storleken på mp3spelaren visas bäst med den här bilden tycker jag.

http://www.moddzone.com/upload/a68/mp100_5.gif

Det som jag är lite mindre nöjd över är hörlurarna som följer med, sladdarna till dom är korta, och själva öronsnäckorna är inte speciellt bekväma, men ljudet i dom är rätt okej faktiskt. En annan sak som irriterar mig lite lätt är när man ska byta låt, då blir det en liten fördröjning när man tryckt på "skip" knappen.

Alltså när jag trycker på "skip" knappen för byte av spår fortsätter den spela på samma låt, inte förrän 1-2 sekunder senare byter den till nästa. Om ni förstår vad jag menar. Spelaren känns som lite trög i det fallet.

Ger den här mp3spelaren 9/10 poäng.

Rekommenderas varmt!

Lysande inlägg, är precis på gång att köpa en spelare till MP3:or, hade tänkt köpa en Sony Minidisc, men då kanske jag skall ta och tänkta om.

/Jocke

"Shit! What? Rollers. No? Yeah. Shit!" - Blues Brothers

EDIT:

"inte förrän 1-2 sekunder senare byter den till nästa."

Det var nog att ta i :)

Så lång fördröjning är det inte..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...