Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med GF4


Anders N

Rekommendera Poster

En kompis (WinXP, AMD) köpte för någon dag sedan ett GF4 från datorbutiken (http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=POVTI4800-128SE)

 

Allting verkade fungera bra tills han spelade Unreal II.. På ett ställe i spelet så låste sig spelet (datorn?) i ungefär 10 sek, och fortsatte sedan som vanligt i någon sekund och sedan låst i 10 sek till.

 

Omstart av spelet ger samma resultat på ungefär samma ställe.

 

I början av Unreal Tournament 2003 så visas ett nvidia-intro. I den blir det samma problem (på samma ställe i den hela tiden).. allting stannar i 10 sek innan det fortsätter.

 

Jag testade kortet i min dator (WinXP, Intel) och fick exakt samma problem på samma ställe i UT2003-introt.

 

Provat med v41.09 och v43.03 av nvidias drivrutiner med exakt samma resultat. Har även provat olika grafik-/prestandainställningar i Windows/drivrutiner/spelen utan att det gör någon skillnad.

 

Det enda datorbutiken.com har hunnit säga hittills är "Prova gå in i bios och ställ Fastwrite till disable.".

 

Mina hårdvarukunskaper är dessvärre inte obegränsade, men det borde vara kortet som är ett måndagsexemplar..

 

Borde "bara" vara att övertyga datorbutiken om att det strular, fast.. det känns ju som att det bara är vissa funktioner i kortet som strular eller liknande, eftersom det fungerade bra fram till en viss punkt i Unreal II, och alltid på en viss plats i UT2003-introt.

 

Any info/hints/tips anyone?

 

Ciao,

Anders

 

[inlägget ändrat 2003-03-27 10:10:26 av Anders N]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att datorn innehåller ett Audigy-ljudkort. Om så finns det en beta patch att lada hem från Unreal II -hemsidan prova annars med att disabla EAX i ljud-inställningarna i spelet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...