Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DatorButiken ignorera mig


Haringen

Rekommendera Poster

Hej!

 

Köpte i december ett högtalarsystem från Datorbutiken. De var trasiga när jag fick dem så jag skickade tillbaks dem och bad om att få ett annat billigare system. Det gick bra. Prudukten jag ville ha fanns inte i lager, men en månad senare fick jag produkten. Nu vill jag ha tillbaks mellanskillanden och postavgiften, men har inte sett pengarna nu i tre månader. Jag har mailat dem två ggr, men de svara inte ens på mitt mail!

 

Brukade tycka att Datorbutiken var bra, men numera anser jag att de *#!!* #¤!*¤ #* *¤** #¤*!!**!!!!!!

 

Vad ska jag göra, det handlar om nästan 1000 kr! Ska jag anmäla dem hos ARM?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorbutiken är och har alltid varit urusla på service, jag har flertalet kompisar och kollegor som kan intyga detta. För att inte tala om mina rundor med dem. Sälja gör dem gärna men när det blir problem med produkterna då svarar de inte ens på mail och lyckas man få ett svar från dem är det ungefär som om en tre-åring skrivit svaret. Bojkotta skitet och handla av riktiga leverantörer t.ex. Dustin de är inte billigast men snacka om service och vilja att hjälpa till. I min position som inköp av massvis av IT-prylar har jag stor erfarenhet av Dustin. Dustin kan detta med logistik och har förstått hur viktigt det är att ta hand om sina kunder både via mail och telefon.

Aldrig och då menar jag verkligen aldrig kommer jag att köpa någon mer produkt från Datorbutiken.com

 

EDIT: Stavfel

[inlägget ändrat 2003-03-27 00:21:18 av Wertok]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag handlade en extern cd-brännare från Datorbutiken för några veckor sedan och jag får säga att servicen var snabb och god. Nu har jag inte haft problem med brännaren och tur är väl det kanske...

 

NetOnNet kan jag verkligen rekomendera. Snabba ryck och mycket god service. Bilstereon jag beställde var slut så jag ringde och sa att jag ville ha en annan. Det tog väl en extra dag innan jag hade stereon vilket ju är godkänt.

 

Packar bra gör dom också! En låda stor som till en tv fylld med papper och sånt där vitt... och i mitten låg mina små kartonger med stereo och högtalare. Hade kunnat kasta lådan ner för 3:e våningen utan att kartongerna med stereo och högtalare hade skadats.

 

Bosse

 

"Sitt framför ditt hus och rikta en hårtork mot passerande bilar och se om de saktar in..."

 

"Låt oss se vem du är! Ladda upp dig till: http://eforumare.just.nu/"

 

"Techno! http://bamh.just.nu"

"Mitt hem! http://bosses-hem.just.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag handlade en extern cd-brännare från Datorbutiken för några veckor sedan och jag får säga att servicen var snabb och god. Nu har jag inte haft problem med brännaren och tur är väl det kanske...

Det brukar vara så att får man bara en hel vara, alltså inte behöver reklamera, returnera (läs. kontakta) så funkar det fint.

 

Funkar det, så funkar det fint. Strular det, så kommer det nog strula rejält. ;)

 

Jag håller med om Dustin, dom har en ruggig bra service och likadana leveranstider. Båda tummar upp.:thumbsup::thumbsup: Eller ja, båda högertummarna(?) upp. :)

 

Netonnet har jag aldrig handlat hos, och frågan är om jag nånsin kommer göra det. ;)

 

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också haft problem med datorbutiken dom svarade inte alls på mina mail och deras kundtjänsttelefon verkar vara obemannad trots flertalet försök.

 

Bäst kundtjänst tycker jag att komplett och jMEdata har, lätt att komma fram och dom tar den tid dom behöver för att lösa problemen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta kontakt med konsumentvägledaren i din komun!

 

Jag bor i Sollentuna och vi har ingen KOV. Har provat att maila KOV i Kista istället, men inte fått svar därifrån heller. Det verkar som om jag måste åka ner dit :(

 

Anledningen till att jag valde att handla hos Datorbutiken var att de hade en generös returpolicy. De skulle stå för postkostnaderna ifall produkten var defekt. Men jag hade tydligen fel.

 

Fick nyligen höra att Dustin betalar postavgiften även om man ångrar köpet!!! Stämmer det verkligen?

 

Mvh

Arash

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...