Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avstavn Outlook Express


Kristian Holmgren

Rekommendera Poster

Kristian Holmgren

Efter uppgradering till 9.2 får jag ett irriterande meddelande så fort jag startar Outlook Express:

"Stavning kunde inte initieras eftersom initiering av "Svenska"-ordlistan misslyckades. Markera ett annat språk genom att använda stavningspanelen i inställningar."

 

Men stavningspanelen är över huvud taget inte aktiv i Outlook.

 

Vad jag förstår av manualen använder sig Outlook Express av avstavningsfunktionen i Office. Jag har Office 98 installerat. I mappen Delade program/Språkverktyg ligger två avstavningsfiler: "SV stavningskontroll" och "SV avstavningsordlista".

 

Är det fel filer eller ska de placeras någon annanstans?

 

/Kristian Holmgren, Sundsvall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke Hansson

Ditt officepaket (mapp) har antagligen hamnat i mappen

"Applications (Mac OS 9)".

Dra ut office mappen och lägg den direkt under Hårddisken dvs utanför "Applications (Mac OS 9)" mappen. Jag har för mig att det är där office installeras dafault.

 

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristian Holmgren

Ja, det hjälpte. Men att Occife inte ska ligga tillsammans med andra program känns ju inte direkt logiskt och lätt att räkna ut...

 

/Kristian Holmgren

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristian Holmgren

Aha, det är parentesernas fel!

 

Törs man ändra namnet på mappen Applications (Mac OS 9)?? Det känns lurigt så här i gränslandet till OS X. Sedan kan man ju fråga sig varför programmappen får ett så idiotiskt standardnamn med både mellanslag och dumma tecken om det nu är Unix som ska gälla framöver...

 

/Kristian Holmgren

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...