Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Norton säger till hos en användare


Kristianstad

Rekommendera Poster

Kristianstad

Hej!

En användare på min sajt får upp ett fönster från Norton Antivirus-program då han är inne på min sida. Han har skickat mig en skärmdump som jag lagt ut på http://w1.441.telia.com/~u44107495/varning.JPG . Han får detta meddelande på alla sidor inom min hemsida och han har bara observerat detta där och ingen annanstans. Detta är den första användare som noterat detta.

Vad i allsindar kan detta vara? :/

 

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut att vara Nortons brandvägg som reagerar.

Spekulation:

Kanske den reagerar för att du valt att få uppgifter om användaren, som hans brandvägg ställer frågan om han ska tillåta eller blockera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Det stämmer. Jag hämtar användarnamn och lösenord från en cookies i datorn. (precis som eForum lagrar lösenord och användarnamn som en cookies vid automatiskt inloggning)

 

Dock får användaren endast varning på min sida och ingen annanstans.

 

Visst är det mystiskt!?

 

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gissning är att han har sitt användarnamn eller lösenord som "personliga" ord i Norton (till för att man ska mata in sitt kreditkortsnummer etc så att de inte skickas (i klartext) utan tillåtelse). Du lagrar användarnamn och lösenord i klartext i cookien, och Norton reagerar på att något "dumt" ord skickas till webservern.

 

Ciao,

Anders

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Hej!

Jag har varit i kontakt med användaren och han hade skrivit det lösenord han använde under rubrik Vanliga lösenord. Han tog bort den spärren och sedan fungerade det utmärkt!

 

Poäng naturligtvis!

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...