Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

marknadsföra webbsida?


Jimmie Pettersson

Rekommendera Poster

Jimmie Pettersson

Jag har precis startat en radannonseringsida (http://www.marknadsplats.com), nu var det då dags att skaffa besökare. Jag har lite olika funderingar på hur det ska göras. En idé jag har är att trycka upp 5000 flygblad och sedan dela ut i min stad, sätta upp på anslagstavlor osv, har även funderat på att köpa annonsplats på google där annonsen visas då en sökning på ett specifikt ord görs.

 

Vad har ni för erfarenheter av uppstart av webbsidor samt vilka tekniker använde ni. Behöver få in annonser så att sidan får lite innehåll :)

 

Alla ideér välkomnas, jag har f.ö. skickat in till InternetWorld också.

 

MVH Jimmie Pettersson

 

[inlägget ändrat 2003-03-25 18:43:30 av Jimmie Pettersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Hitta på nåt riktigt, ruskigt coolt och lägg på din sida. Sådant sprider sig med ljusets hastighet.

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-03-26 00:10:15 av Mr Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett att det går att köpa reklamplats på bussar till ett hyffsat pris. Problemet är kanske att det är gratis att sätta in annons på din site, så du drar ju inte in pengar där, det hänger ju på hur mycket du är villig att satsa på din site. Försök att skicka in den till fler datortidningar än bara Internetworld, även andra tidningar kan ju vara bra att ha annons i, typ biltidningar osv.

 

/Jocke

 

"Shit! What? Rollers. No? Yeah. Shit!" - Blues Brothers

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Jo lite ska jag satsa, själva radannonseringen är första delen i en slags konsumentportal jag håller på att skapa, ska ha en prisagent som ska spöa skiten ur pricerunner, frågeforum kring garantier och olika konsumentlagar där en konsumentrådgivare svarar på frågor en gång i veckans osv...

 

/Jimmie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska ha en prisagent som ska spöa skiten ur pricerunner

 

Pricerunner går ju runt i en massa (fysiska) butiker som inte lägger ut priser på nätet, ämnar du också göra så?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Tekniskt sett, är det inget svårt att göra en site som är spöar skiten ur PriceRunner. Det svåra (och extremt tidskrävande) är att hålla informationen aktuell och att ha all information.

 

Har man tex sökt på 5 produkter och de antingen inte finns eller har inaktuell information, så är risken stor att besökaren drar för gott.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Nej, ska hålla mig till webbutiker...De flesta prisuppgifterna de har är via internet samt att de flesta butiker har webbsidor. Att gå genom alla butiker är dyrt, dock funderar jag på ett system där butiker själva kan meddela priser, dock finns en osäkerhet där, ska jag lita på butikerna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Grejen är den att jag ska använda xmlhttp och automatisk hämta informationen var 12 eller 24:e timma, därigenom så får jag snabb korrekt information, tvivlar på att pricerunner hämtar sin information för hand...

 

Har redan börjar skissa på hur programmet ska vara uppbyggt, det ser lovande ut! =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...