Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med nyhetsscript i asp fortsättning....


Tobbelobbegåbbe

Rekommendera Poster

Tobbelobbegåbbe

Hej! Jag har laddat hem ett nyhetsbrevsscript i asp och jag kan lägga till medlemmar och tabort medlemmar men jag kan inte skicka ett nyhetsmedelande till mina kompisar via detta script för då kommer det upp en text som det här:

---

 

Server object error 'ASP 0177 : 800401f3'

 

Server.CreateObject Failed

 

/celerondesign/index.asp, line 741

 

Invalid ProgID. For additional information specific to this message please visit the Microsoft Online Support site located at: http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.

 

---

Där line 741 -- Set jmail = Server.CreateObject("JMail.Message") --

 

Ni sa att jag skulle ladda hem jmail och jag gick till den adressen W3Upload Trial (vad det en som jag skulle ha????)

Och jag har cokså installerat den! jag kör IIS på Xp pro måste man lägga W3Upload Trial i en speciell mapper eller någonting? Och om man vill lägga upp nyhetsskriptet på brinkster.com hur ska man då installera W3Upload Trial???? Behövs det????

Hjälp mig snälla!

Jag älskar er!!!!

 

Tack så jätte mycket....

 

Har ni msn så vore jag jätte tacksam om du kunde ta kontakt med mig på celerondesign@hotmail.com (jag e online hela tiden!!!)

 

Ha d bra!!!

[inlägget ändrat 2003-03-25 14:43:27 av HJÄLP MED XP]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

W3Upload? Den kan du strunta i, du ska ladda hem W3 JMail.

 

W3Upload är en annan komponent som inte kan hjälpa dig med detta. Ladda hem JMail, det finns en gratisversion.

 

Klicka på "besvara" nästa gång du postar ett inlägg, så slipper det bli massa olika trådar för samma fråga.

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tobbelobbegåbbe

Jmail lösteproblemet!! men nu har det dykt upp ett annat problem smtp adress???

--

Feltyp:

jmail.Message (0x8000FFFF)

The message was undeliverable. All servers failed to receive the message

/index.asp, line 755

--

Där line 755 är: jmail.Send (smtpadress)

 

Vad e det?? Vad får man tag i en smtp adress??? måste man ha en individuell smtp adress eller kan man bara kopiera någons?????

 

 

Tack!

 

/Tobias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du nån mail på din dator, tex i Outlook? Då har du en SMTP-server i kontoinställningarna.

 

Annars kan man nog säga vilken du kan använda om du säger vilken internetleverantör du har.

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa mail1.telia.com.

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tobbelobbegåbbe

TACK OCH ÅTER 1000 TACK!!! Det funkar att skicka med den nya smtpadressen! men som du kanske vet har jag XP PRO och IIS och jag vet inte men det kan vara någon inställning eller något men nu när jag skriver in min ip (213.64.XXX.8X/index.asp) Tar jag sedan och lägger till en permurant på nyhetsbrevetet men då kommer det upp:

--

Feltyp:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)

[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Operationen måste använda en fråga som kan uppdateras.

/index.asp, line 178

--

Där line 178: Conn.Execute SQL

--

Detta problemet är det inte på brinkster.com och det är exact samma fil fast brinkster.com stödjer inte jmail så där kan jag inte skicka, medan på IIS kan man skicka mail men inte lägga till användare!!!

Förstår ni problemet??

Alltså måste det vara något med IIS (något uppdaterings alternativ.)

 

Hjälp mig med detta!!! Tack

Gud välsinge er!

 

/MvH Tobias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det felmeddelandet får man när man inte har skrivrättigheter till databasen, i IIS och/eller i filsystemet. Det sista beror helt och hållet på om du har NTFS som filsystem.

 

IUSR_(datornamn) måste ha skrivrättigheter i filsystemet. Högerklicka på databasen i utforskaren och lägg till skrivrättigheter för IUSR_(datornamn) under "Säkerhet".

 

Har du ingen "Säkerhet"-flik så oroa dig inte, då behöver du inte tänka på det.

 

Dock måste du nog gå in i IIS:en och sätta "skrivrättighet" på databasen. Bläddra fram till databasen och högerklicka och välj egenskaper.

 

---

Jocke - Väntar sig att bli överröst av poäng snart;)

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ingen "Säkerhet"-flik så oroa dig inte, då behöver du inte tänka på det.

Om du inte ser Säkerhets-fliken, välj i Utforskaren-->Verktyg-->Mappalternativ-->Visning att bocka ur Använd förenklad fildelning, så får du fram fliken Säkerhet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte ser Säkerhets-fliken, välj i Utforskaren-->Verktyg-->Mappalternativ-->Visning att bocka ur Använd förenklad fildelning, så får du fram fliken Säkerhet.

Helt rätt. :thumbsup:

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tobbelobbegåbbe

Hej! skulle jag använda mig av databasen i skriptet eller någon officiell database skit för IIS?? Jag förutassate att det var databasen för skriptet och jag gick in på egenskaper genom att höger klicka på joina.mdb i utforskaren, men vad ska jag göra sedan?? när jag har höger klickat och gått in på egenskaper????

 

Gud välsingne den som frågar!!

 

/MvH Tobias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tobbelobbegåbbe

Jag har bockat ur den men när jag höger klickar på filen så ser jag ingen säkerhet ska man gå in på egenskaper eller nått??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tobbelobbegåbbe

Ska jag ta -Egenskaper- sen -Lägg till- sen vad:??

Vad ska jag fylla i: Objektyper?

vad ska jag fylla i: Platser?

Vad ska jag fylla i: Objektnamn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avancerat > Sök nu.

 

Leta upp användaren som börjar på IUSR_, det är användaren som används för anslutningar till webbservern.

 

OK > OK

 

Ge användaren skriv- och läsrättigheter.

 

Klicka på OK.

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...