Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Favoriter på skrivbordet


tku01

Rekommendera Poster

Hej, är det nån som vet hur jag får mina favoriter på skrivbordet.

Jag har skaffat Telia DuoCom och det tar bara 4 sekunder att koppla upp sig men mycket av finnessen försvinner om jag inte kan komma direkt till den sida jag är ute efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carina Johansson

En variant skulle vara att du skapar en genväg till Favorit-mappen på Skrivbordet.

 

Öppna Utforskaren och högerklicka på Favoriter i Windowsmappen. Välj sedan Skicka till/Skrivbordet (skapa genväg). Nu finns Favoritmappen på Skrivbordet. Sedan kan du - om du vill - öppna Favoritmappen och dra och släppa enstaka sidor direkt till Skrivbordet.

 

Var det något sådant du tänkte på?

 

//carina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, jag provade det nu, men det fungerar inte riktigt som jag vill ha det. Men det kanske går att lösa. När jag klickar på en mapp i så öppnas ett nytt fönster med innehållet jag vill att det ska öppnas i samma fönster.

Det optimala är att det skulle fungera precis som favoriter gör när man kör browsern.

 

Med hjälp av Active desktop så får jag fram favoriterna på skrivbordet i ett svart snyggt fönster, men när jag klickar på en mapp så öppnas ett nytt fönster och så vidare, skitfult och opraktiskt. Jag kan ju inte ha alla länkar på 'första sidan' av favoriter, men jag får väl lägga in dom vanligaste. Men man (jag i alla fall) vill ju ha allt kategoriserat.

 

[Tapio]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...