Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hemladdningar

Perg

Recommended Posts

Hejsan!

När jag laddar hem saker händer det väldigt ofta att dom stannar på 99% och sen blir filen jag laddat hem korrupt.

Jag vet så mycket som att det beror på min brandvägg (ZoneAlarm). Nu undrar jag om någon annan råkat ut för samma problem och även vad jag kan göra åt det.

Jag vill ju absolut inte vara utan brandvägg och vad jag försått ska ZoneAlarm vara helt okej, så det kanske finns någon annan anledning att detta händer.

Mvh

Per

P.s. Stoppa kriget!

jag HAR kört zonealarm o jag hade inge progblem med nerladdningar....

strunta i brandväggar... strular bara...

japp, så mkt som kan hända förutom intrång...

har man inga MEGAVITKIGA dokument så vad fan gör det... kommer de in så gör de... spec om man kör windows... o det gör jag o har alltid gjort...

men hallå, jag sa ju att jag INTE hade några problem med nerladdningar när jag körde zonealarm... måste vara nåt annat som är fel...

o varför inte vara utan brandvägg? är du rädd? :P

Jag vet så mycket som att det beror på min brandvägg (ZoneAlarm).

Hur vet du det?

Det finns fler alternativ till brandväggar. Testa en annan brandvägg och se om problemen kvarstår. Det låter skummt att ZA skulle ge dig problem med nedladdningarna såvida du inte har joxat till inställningarna helt.

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

Så fort jag inaktiverar/stänger ner firewallen försvinner problemet helt.

Jag får mixtra vidare lite.

Mvh

Per

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...