Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Win bugg HJÄLP!!


Jonte

Rekommendera Poster

Har en bugg i Windows 98. Varenda gång jag startar upp datorn så får jag upp inloggning till windows

Även om det inte är några profiler registrerade. Det har fungerat bra innan men efter vissa program-installationer samt avinstallationer av spelprogram m,m så har detta uppkommit.

 

Jag har provat att winbooster 98 samt tweak Ul men det var inte till någon nytta. Även skrivet in mitt namn utan lösen ord = skall då inte komma upp mera men det envisas……

 

Att försöka komma ihåg vilka spel och program jag installerat är hopplöst då det flyger ca 2 spel och program ut och in i datorn per dag.

 

Är det någon som vet var i regedit osv. som man kan redigera detta?

 

Jag vill helst slippa att formatera datorn så har någon något annat förslag så är det mycket välkommet.

Med vänlig hälsning // IP

 

Jag har ISDN uppkopling via Telia, när jag klickar på min skapade anslutning så får jag ej ingen möjlighet att

spara mitt lösenord. Jag har raderat anslutningen och gjort ny men samma resultat dyker upp, i vissa fall så får jag möjlighet att spara men kanske inte nästa gång, har även provat att avinstallera modemet och installerat igen, med samma resultat.

Någon Guru som har råkat ut för samma och vet hur man får det åtgärdat?

//IP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla i windowsmappen efter filer med ändelsen "pwl". Ta bort eller flytta dessa.

Vid nästa påloggning skriver du in ditt anv.id. Lämna lösen blankt om du vill.

Sen ska nog inte windowsinloggningen dyka upp mer. Ev. kan teliauppkopplingen också funka.

I annat fall, gör en sökning här i e-forum efter lösenordsproblem via fjärranslutning så hittar säkert svar på vad som ska göras.

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...