Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med aktivitetsfältet


LasTheCas

Rekommendera Poster

Mitt aktivitetsfält vägrar att försvinna ibland, trots att jag har "Dölj aktivitetsfältet automatiskt" ikryssat. Varför?

 

Dessutom vill den heller inte döljas när jag får upp ett ICQ meddelande, eller liknande, till exempel ett popupfönster, då blinkar det gult programfältet, och aktivitetsfältet går inte ner förän jag öppnar meddelandet, eller popupfönstret.

 

Detta är oerhört frustrerande vid vissa tillfällen. Någon som vet vad man kan göra för att få den att bete sig normalt?

 

Någon tipsade mig om att kryssa i alternativet "Prevent applications from stealing focus" i Tweak UI, men det gjorde varken till eller från...

 

Hoppas någon har någon lösning på detta...Om det är någon som är haj på regedit och tror att lösningen finns där så vill jag ha en någorlunda bra vägledning till hur jag gör, för regedit är inte min specialitet.

 

Tack på förhand

 

//L

________________________

http://www.djlaszlo.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är oerhört frustrerande vid vissa tillfällen. Någon som vet vad man kan göra för att få den att bete sig normalt?

 

Misstänker nog att det är normalt beteende du ser.

 

Någon tipsade mig om att kryssa i alternativet "Prevent applications from stealing focus" i Tweak UI, men det gjorde varken till eller från...

 

Jodå, men det är det du har nu med det oranga blinkandet på taskbaren, väljer du bort det borde fönstren bete sig som på tidigare windows versioner och stjäla fokus.

 

Dock har jag aldrig testat det i XP, möjligt att det valet i TweakUI inte gör mycket i XP.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...