Just nu i M3-nätverket
Jump to content

DVD-film i Powerbook G3 333

Michael Åhman

Recommended Posts

Michael Åhman

Kan man köpa DVD-spelare (som tillbehör) till Powerbook G3/333 och se på film? Ja, säger en försäljare på AppleStore. Nej, säger MacWorld i testet september -99. Jag citerar: "400 MHZ-varianten är helt klar för att spela upp dvd-video eftersom mpeg-2-chipset sitter monterat på moderkortet. Det gör också att du inte kan köpa en 333 MHz-maskin och sedan uppgradera den med dvd-spelare."

Vem ska man tro på? Jag står inför att köpa ny Powerbook, men vill inte riktigt kosta på mig en 400 Mhz.

Det var ju ohyggligt märkligt att en försäljare på AppleStore kunde säga detta? Eftersom jag har hört av andra insatta i detta ämne säga -Nej, det går inte!

Men det kan ju ha kommit nya prylar som gör att det funkar med en DVD-spelare i 333:an?

Tycker att du frågar ingen på AppleStore! Säger DOM att det går så bör det ju stämma. Skulle det inte stämma borde dom få sig en rejäl känga!Om det skulle funka var vänlig meddela detta då jag själv skulle vilja ha en DVD-spelare till min!

Arto Pääkkönen

Jag tror att det är såhär:

Hårdvaru DVD går inte eftersom 333an har ingen mpeg kort.

Men mjukvaru DVD skulle däremot gå bra med bara en DVD spelare, då är det processorn som belastas mest och du kan inte köra filmerna med så hög upplösning

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...