Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur stor hårddisk?


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

Någon som vet hur stora hårddiskar standard BIOS på ett MSI moderkort MS-6380 (K7T266 Pro2) kan hantera?

 

Jag funderar lite av och till på att köpa större hårddisk. Idag finns ju 80 och upp över 100 Gb-hårddiskar. Inget skoj att sitta där med en större hårddisk också fixar inte BIOS den. :( Är lite skeptisk till att flasha BIOS, eftersom det är lätt hänt att man misslyckas.

 

Har sökt som en tok utan att hitta något svar på min fundering nämligen.

 

---

/Stefan Eklinder

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, en annan har flashat bios länge och det har alltid gått bra, men iofs är det väl alltid skönast att vara på den säkra sidan.

 

Men här har du manualen till ditt kort. Jag kan inte, vid en snabb koll, se nånting om nån gräns för hur stor hårddisk den klarar. Ditt moderkort o medföljande bios verkar ju vara relativt nytt, jag bedömmer att 120Gb borde inte vara några problem. När jag kollar på MSIs hemsida och biosuppdaeringarna så har ingen av dom som kommit nån spec på att dom "fixat" någon HD-storleksbegränsning, vilket tyder på att den klarade dom diskar som var förra året. Rätta mig om jag har fel, men jag fattar det som att moderkortet är från 2002?

 

http://www.msi.com.tw/program/support/manual/mnu/spt_mnu_detail.php?UID=320&NAME=MS-6380E%20Ver1.0

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Tack för alla svar!

 

Vilken BIOS-version har du idag?

 

Jag har enligt SiSoftSandra 2003 version 2.30.

 

Rätta mig om jag har fel, men jag fattar det som att moderkortet är från 2002?

 

Jupp, det stämmer alldeles utmärkt!

BIOS är från 2002/01/31 till och med.

 

Ditt moderkort o medföljande bios verkar ju vara relativt nytt, jag bedömmer att 120Gb borde inte vara några problem.

 

Det låter ju kanon! :D

 

---

/Stefan Eklinder

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du flashar bios, så tar den 160GB. Och att flasha med liveupdate är inget att oroa sig för. I princip automatiskt. Vad du behöver är en tom diskett, sen sköter det sig självt. Prova.

Det som kan gå fel är ett strömavbrott precis då.

[inlägget ändrat 2003-03-22 20:00:39 av Bure]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Bure!

 

Det låter ju finemang!

Funderade just på vad LiveUpdate var för något och hur det funkade, men nu har du gett mig svaret. :)

 

En diskett har jag säkert liggande någonstans!

 

 

 

---

/Stefan Eklinder

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuta och kör. Men lite grann får du ändå göra. men som sagt, det är inte någon fara.

 

[inlägget ändrat 2003-03-22 20:15:20 av Bure]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...