Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Varför svartvitt??

Rickard E

Recommended Posts

Tjena!

Köpte DVD-spelare hos Siba i julas (en sony). Alla filmer jag har sett, både hyrda och hemmagjorda SVCD:s, har funkat perfekt. Nu har jag köpt en importerad skidfilm som det står "All regions" på. Spelaren är regionsfri. Ändå bilr den i svartvitt?? Vad beror detta på? På SIBA hade de inte den blekaste. Nån sa kablar.... Vad ska man isåfall ha?

Tack på förhand!

På SIBA hade de inte den blekaste.

Haha, här är mitt nya citat! ;)

Hade det varit en Region 1-film så hade jag frågat dig hur ny tv du har, eftersom äldre inte stödjer det. Om du har en nyare tv så testa att byt SCART-utgång på TV, om du har flera. På vissa TV-apparater finns det bara en utgång som klarar NTCS.

Men jag vet inte om det är samma med en regionsfri(?) film. Finns det regionsfria filmer, förresten? Det jag har sett har varit DVD-konserter, utan nån videoupptagning.

---

Jocke

På SIBA hade de inte den blekaste.

Mr Andersson
Hade det varit en Region 1-film så hade jag frågat dig hur ny tv du har, eftersom äldre inte stödjer det.

? TV'n lär strunta fullständigt i vilken region det är på DVD-skivan. Det du kanske menar är att alla TV-apparater inte kan visa NTSC-formatet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...