Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kopieringskydd för Ljudskivor


noob

Rekommendera Poster

Jag gjorde misstaget att sätta in Phil Collins senaste cd Testify i min dvdläsare. Hade tänkt göra Mp3 till min bärbara samt bränna en kopia till bilcd´n.

 

Det sket sig kan man säga. Det poppade upp en spelare som spelade upp musiken på datorn med usel kvalité.

 

Nu till problemet : Något har tydligen hänt med burken för efter det försöket ser jag inte längre någon skiva(ljud skiva) i utforskaren när jag försöker spela en icke kopieringskyddad skiva i min burk.

 

Har det hänt något med registret? Har försöket att spela en kopieringsskyddad skiva ändrat något i systemet utan mitt godkännande? I så fall borde företaget som gjort skivan/kopieringsskyddet ersätta mig för återställande av datorn.

Man hör om modemnapping, men det här är lika illa.

 

Någon där ute som upplevt samma som jag?

 

/Björne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
CJ Björkdahl

Du får väl fråga Tydal, eller så får du ta och fixa en mp3-kopia på exempelvis kazaa. (Oftast enklast).

 

Moraliskt problem? -Nä, har man köpt skivan, så anser jag att bolaget och artisten fått sina pengar, och skall skita i om jag laddar ner en kopia för att ha i bilen..

 

[till och med SONY som hårdvarutillverkare av en massa spelare friskriver sig från dylika skivor, då de inte håller överrenskommen standard]

 

Jag anser att dylika skivbolag som sysslar med diverse "skydd" gräver sina egna gravar. Vem orkar köpa en CD som inte ens är en CD och sedan inte funkar på spelaren hemma när det är lättare, snabbare och billigare att ladda ner filen från internet..

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...