Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

bios-problem


jasio

Rekommendera Poster

hej

Har moderkortet msi 745 ultra (6561)

biosversion 1.6

 

det finns 2 grundinställningar som heter load high performance och bios setup defaults,då man skall normalt aktivera bios setup defaults finns där endast möjlighet att trycka enter utan att kunna se efteråt om det är aktivt, samma för load high performance,båda är ju lysande vita borde inte en (den inaktiva vara gråfärgad????)vågar man göra en clear cmos genom jumpern på moderkortet tro,men vad kan hända då i omstaten,blir det nattsvart eller vilka inställningar får jag där då????

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som händer om du gör en "clear cmos" är att du tappar dom inställningar som inte är fabriksinst.

Datorn kommer att starta efteråt (det gjorde min iallafall) och du kommer att få justera inställningar som tex. fsb från 100 till 133 osv.

Om datorn bootar till bios så behöver du väl inte anv. "clear cmos" eller?

Men om du vill prova ändå så rekommederar jag att du skriver ner alla inställningar innan om du inte har manualen eller är osäker på vad några inställningar innebär.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

efter en upflash av bios går det väl ej att starta om nåt går fel,eller går det att starta ändå och få nåt fel i bios som kan orsaka fel då man befinner sig i windowsläge (win98)????

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Jasio!

 

Prova den här mojängen:

 

http://www.eksitdata.com/produkter3.asp?submenu=1

 

Länken strulade lite hos mig. Funkar den inte så gå in på Produkter och sedan Bios savior/Biosbackup

 

Går något snett vid en BIOS-flash så kan du inte starta eller använda datorn. :( Mojängen ovan kan förstås vara räddningen.

 

 

---

/Stefan Eklinder

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

[inlägget ändrat 2003-03-24 15:07:53 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...