Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Formulär som inte syns


Kahj

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har skapat en webbsida som innehåller ett formulär - som sänder ett e-meddelande till mig. Allt var frid och fröjd: PC + Explorer 5.0 el. 6.0 fungerar utmärkt. En kollega upptäckte att om man använder sig av Mac + Explorer 5.0 så syns inte formuläret, däremot i Netscape 6.0 (och Mac) fungerar det utmärkt. Jag upptäckte då till min stora förtvivlan att med PC och Netscape 7.0 fungerar det inte heller, dvs. formuläret visas inte. Är det någon som har erfarenhet av liknande problem? Är det någon som kan ge råd och tips hur jag löser det här bäst. Jag använder Dreamweaver och skriptet är Matt' script Formmail 1.9. Andra formulär när tidigare versioner av scriptet använts har aldrig orsakat problem. Det som jag har gjort annorlunda är att istället för att konfigurera om skriptet har jag lagt alla ändringar i html-koden som onsynliga fält.

 

/Kahj

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sannolikt har du ett syntaxfel i formuläret. Har du kanske glömt </form> eller lagt taggarna på fel ställe?

 

Posta gärna formuläret här så kan vi hjälpa dig bättre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Claes! Du är min hjälte! Tänk att det kan vara så enkelt. Jag ser nu att i andra formulärer har jag skrivit <!--Slut -->, vilket jag missade den här gången. Om man glömmer skriva en kommentar genererar Dreamweaver den här koden

<!--->

automatiskt. Helgen är räddad.

 

/Kahj

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...